במשפחת פלח מתקשים לעכל את דבר מותו של הבן והאח האהוב, ומי שהיה מפקד נערץ עבור חיילים רבים, רס"ן בר פלח ז"ל, שנהרג אתמול במהלך היתקלות עם מחבלים סמוך לג'נין. אמו, דליה פלח, אמרה היום (חמישי) לכתבים, תוך שהיא ממררת בבכי: "הפסדתי את מלך העולם".

"נתן את כולו, פשוט אדם מלא בנתינה": אחיו של רס"ן בר פלח נפרדים

"יש לי שישה ילדים, אחד יותר טוב מהשני, אף אחד ילד פושע או עבריין", סיפרה האם השכולה. "כל הילדים שלי מלומדים, לכולם יש את הנתינה. כולם נותנים את הנשמה שלהם, אבל הוא היה משהו מיוחד".

מוקדם יותר שוחחו שניים מאחיו, עמוס וגלית, עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM, וסיפרו על האובדן הקשה. "איזה מפקד הוא היה ואיזה חייל הוא היה, כולם סיפרו ואמרו ועוד יספרו ויגידו", אמר האח עמוס בפתח דבריו. "לגבי איזה אח הוא היה ואיזה בן אדם הוא היה זה דברים שאנחנו מקבלים בכפית כל פעם מעוד ועוד אנשים, אם זה מאנשים שהוא עזר להם בגמילות חסדים, קשישים וניצולי שואה שהוא החליט באיזה ערב ראש השנה לאסוף אליו. הוא ארגן אוטובוסים, אמבולנסים, בלוני חמצן וניצולי שואה לארוחת חג". 

רב סרן בר פלח ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
רב סרן בר פלח ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

האח השכול הוסיף כי "בר פשוט היה בן אדם מלא בנתינה, אם זה לריכוז הנוער בשכונה, החברים שלו מהים. אנחנו כל פעם, מהרגע שהתפרסמו הדברים ועד עכשיו, מקבלים עוד ועוד אנשים שמביאים לנו דברים, חפצים, מספרים לנו כמה הוא דוגמה ומופת בשבילם".

המגישים שאלו על הזמן בו שהה בר בארצות הברית, ואחותו גלית סיפרה: "הצבא שלח אותו לאימונים בארצות הברית עם אריות הים. הוא אימן והתאמן עם חיילים אמריקאים". לדבריה, עבור אחיה - הצבא היה בית שני. "הוא נתן את כולו לבית הזה", אמרה, "הייתה נתינה, חברה, הוא תמך במאבקים של נשים מוכות, הוא הוביל מאבק לנשים מוכות וגם חולות סרטן".

עמוס סיפר עוד כי "אף פעם לא ידענו מה יהיה המפגש האחרון איתו, ולא ידענו על המשימות שלו - הוא לא היה מספר לנו כלום, אלא פשוט מודיע שידבר איתנו עוד יומיים". 

בנוסף, הוא שיתף בפגישות שלהם בתקופה האחרונה, וציין: "בר הגיע לגזרה שבה אני גר, והוא היה מגיע לביתי בשעות לא שעות - בלי להודיע מראש - פשוט מחנה את הרכב הצבאי שלו ודופק בדלת. בין אם זה לשחק עם האחיין שלו, לצורך שיחה טובה קצרה. הוואטסאפ שלי מלא בהודעות בשעות לא שעות".