פיגוע ירי בדרום הר חברון: צעיר כבן 20 נפצע אמש (חמישי) באורח בינוני מירי ביישוב כרמל שבדרום הר חברון, שככל הנראה בוצע בידי מחבל מחוץ לתחומי היישוב. כוחות הביטחון פתחו בסריקות במרחב שנמשכות גם הבוקר (שישי) על מנת לעצור את המחבל. 

סריקות הכוחות אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי ביישוב כרמל (דובר צה"ל)

מחקירת האירוע עולה כי הירי בוצע ככל הנראה מחוץ לתחומי היישוב לעבר מבנה שנמצא בקצה ההתנחלות. בתמונות נראים חורים מהירי וכן שביל של דם על הרצפה. נבדקת האפשרות שהמחבל ביצע ירי גם לעבר רכב סמוך ליישוב.

מיד עם ביצוע הירי נשמעה התרעה של פיקוד העורף על חשש לחדירה. צה"ל חסם את הכבישים הסמוכים ליישוב והוא פועל ללכוד את המחבל. תושבי היישוב הונחו זמנית להישאר בבתיהם. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לפצוע טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפצעי ירי. 

הרקע לאירוע עדיין נבדק, כאשר פיקוד העורף הנחה את התושבים להישאר בבתים. הכבישים באזור נחסמו לשני הכיוונים, בנוסף תצפיות זיהו חשוד דרומית ליישוב, אך לא ידוע האם הוא קשור לאירוע. כוחות צה"ל רבים הוקפצו למקום ומבצעים סריקות בחשד למפגעים בנקודה.

יצוין כי לא ברור האם הייתה חדירה לישוב ובאף אחד מהשלבים לא זוהה עדיין מחבל שביצע את הירי. יש הערכות שונות לפיהן המחבל עלה דרך הוואדי הסמוך לישוב וביצע את הירי מעבר לגדר או שמדובר בירי מרכב חולף, אבל אין כרגע ממצאים ברורים.

פרמדיק מד"א אלעד פס סיפר: "הפצוע, צעיר כבן 18 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בפלג גופו העליון, הוא דיבר איתנו ותקשר איתנו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול רפואי שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. כוחות גדולים שלנו עדיין במקום וערוכים להעניק טיפול רפואי במידת הצורך".

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "מחזקים את ידי תלמידי ורבני הישיבה בעקבות הפיגוע הנפשע שהיה הערב בישיבה. מחזקים את ידי כוחות צה"ל וכוחות הביטחון במלחמתם בטרור. אנו בטוחים שישיבת רעותא תגדל ותצמח ותמשיך בעשייתה הברוכה של תורה ויישוב ארץ ישראל ללא כניעה ופחד מטרור".

מוטי רוזנברג, מנכ"ל הישיבה: "ב- 22 שנות קיומה פועלת הישיבה לחיזוק ועולם התורה והמצוות ופיתוחה והעצמתה של ארץ ישראל. מהישיבה יצאו לוחמים רבים, קצינים ובוגרי סיירות ובוודאי שגם כעת איש לא ירפה את ידינו. נדאג לקדם ולפתח את המקום ואת כל ארץ ישראל. את הרוח שלנו אף אחד לא ישבור".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב לפיגוע: "נס גדול. רק מספר שעות קודם לכן סיימתי תדריך בטיחות לרכזי השטח, אבל את המחבלים הנתעבים אי אפשר לצפות. הרפיסות של הממשלה עולה לנו בדמים".