ברקע הפיגועים האחרונים, המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון ופעולות צה"ל באזור התארח היום (שישי) אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים של "חדשות 12", בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM. חמו אמר כי "יש סוג של מלכוד מסוים שהצבא נמצא בו", ופירט: "כשאתה נכנס, אתה 'מנער את השמיכה' ונופלים דברים שלאו דווקא היו מתעוררים, אלמלא היית עושה זאת".

מאות פיגועים סוכלו ביו"ש, פעילות הצבא הקטינה את ההתבססות האיראנית בסוריה

"ב-15 השנים האחרונות לא עמדנו בפני מדרון חלקלק בזווית חדה כל כך, עד כדי כך. יש לזה כל מיני סיבות עומק כמו הפסקת התאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית לפני שנתיים. מאותו הרגע ישראל מונעת מהפלסטינים להעביר כוחות. ג'נין זה הלב שהכל מתפתח בו. יש שם משהו שמזכיר את ראשית האינתיפאדה השנייה. הם רוכשים נשקים, קונים אנשים, ועם הדבר הזה אנחנו מגיעים".

במענה לשאלה האם הפלסטינים אינם מורתעים מצה"ל שעושה מאמץ מבצעי באזור אמר חמו: "פה נשאלת השאלה לגבי המדיניות שלנו. אין באמת רשות פלסטינית באותם המקומות, וכתוצאה מזה נוצרים וואקום ואיים של חוסר משילות, אנרכיה, וטרור. צריך לפעול שם כי טרור יוצא משם, אבל אין באמת תשתיות לנקות. זו לא אינתיפאדה שנייה, זה לא הסיפור כאן. האויב הוא חמקמק, ולפעמים הוא לא יודע שהוא אויב עד הוא קם בבוקר ועושה פיגוע".

עוד אמר, כי "ישראל נכנסת לליבת הטרור, מחנה הפליטים ג'נין, שם יש 20 מבוקשים. מה זה מבוקש? מישהו שישראל מבקשת לחקירה, והוא בורח כשיש איתו עוד 3-2 אנשים וביחד הם הופכים להיות חוליה. מה שאומר שיש שם 20 חוליות. ישראל מנערת את השמיכה, ונופלים כל מיני דברים שלאו דווקא היו נופלים אם לא היית עושה זאת. יש מלכוד מסוים שהצבא נמצא בו ואתה שואל מה לעשות. הסיפור הגדול זה הרשות שלקחה צעד אחד אחורה - יש לה את היכולת, אבל אין לה רצון או מוטיבציה. הנקודה היא שהם אומרים מבחינתם שהם לא ירצו להיות השכפ"צ של ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM