המתיחות הביטחונית בצפון: מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הבוקר (שבת) בבעלבק והתייחס למשא ומתן בין ישראל ללבנון על הסדרת הגבולות הימיים. נסראללה הצהיר כי "לישראלים ולאמריקאים יש מספיק מידע על חוזקת ההתנגדות שלנו, אנחנו לא חלק מהמשא ומתן, אך עינינו והטילים שלנו מכוונים לעבר כריש".

בתוך כך, מזכ"ל ארגון הטרור השיעי הוסיף כי "נתנו הזדמנות אמיתית למשא ומתן במטרה להוציא את לבנון מהכאוס הכלכלי". כמו כן, הוא הזהיר כי "על ישראל להיזהר שלבנון לא תקבל את זכויותיה, זהו קו אדום. אם יכריחו אותנו להיכנס לעימות, אנחנו מוכנים לכך. לבנון עומדת בפני הזדמנות פז שלעולם לא תחזור על עצמה. בעזרת הפקת הגז ניתן לטפל בבעיותיה".

אסדת כריש (צילום: מרק ישראל סלם)
אסדת כריש (צילום: מרק ישראל סלם)

בהמשך, צייין נסראללה כי "סדר העדיפויות של פלסטין והעימות עם האויב, גובר על הכל, כפי שנאמר בהודעת חמאס. ההצרה האחרונה בנוגע לארגון מחדש וחיזוק היחסים עם סוריה היא עמדה מתקדמת, ואנו מכבדים זאת מאוד".

כזכור, בשבוע שעבר דווח בעיון "אל-אח'באר" הלבנוני כי ישראל ולבנון קרובות לחתימה על הסכם שיסדיר את עניין הגז הטבעי ואת פעילותה של אסדת כריש.  על פי הדיווח, ההסכם שיושג בעזרת המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין ימלא אחר בקשותיהן של לבנון ושל ישראל. אם כך אכן יהיה, צפויה המתיחות בין המדינות לרדת.

הוכשטיין נפגש בביירות עם נשיא לבנון מישל עאון ודן עמו בפרטי המשא ומתן, יום לאחר שנפגש בתל אביב עם היועץ לביטחון לאומי איל חולתא ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז. על פי דיווחים לבנוניים, הביקור של הוכשטיין נועד בעיקר להרגיע את המתח בין ישראל ללבנון לנוכח איום ההסלמה בצפון.