מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, העביר אתמול מסר מאיים לישראל והצהיר כי "לישראלים ולאמריקאים יש מספיק מידע על חוזקת ההתנגדות שלנו, אנחנו לא חלק מהמשא ומתן, אך עינינו והטילים שלנו מכוונים לעבר כריש".

גורם מדיני בכיר: "אם חיזבאללה ישחק איתנו משחקים - הוא יחטוף"

מאות פיגועים סוכלו ביו"ש, פעילות הצבא הקטינה את ההתבססות האיראנית בסוריה

מנכ"ל "הביטחוניסטים", תא"ל (מיל') אמיר אביבי, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדבריו: "נסראללה טיפס על עץ גבוה מאד. מאגר כריש לא נמצא בשום דרך באזור שנתון לוויכוח. המאגר הזה, מספק את תצרוכת הגז הפנימית של מדינת ישראל ולמעשה לאפשר הגברת יצוא גז ממאגרים אחרים לוויתן ותמר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>



"אנחנו יודעים עד כמה אירופה משוועת לגז. המחירים שם עלו בצורה דרמטית וזאת הזדמנות היסטורית לישראל גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מדינית. זה נותן לנו עוצמה מדינית גדולה מאד. אני לא רואה את ישראל מעכבת את התהליכים בכריש. צריך להאמין אבל צריך להגביר מוכנות וצריך להעביר מסרים מאד ברורים. לתת לארגון טרור להשפיע על הכלכלה הישראלית בסדר גודל של עשרות מיליארדים ולהכתיב לנו מה כן ומה לא. זה לא משהו שמדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה", הוסיף.

לדבריו, "כל זה קשור לבטחון העצמי המופרז של האיראנים, שככל שהמערב, יותר ונכנע ומתכופף לדרישות שלהם, ככה הם תופסים יותר בטחון ומפעילים את המליציות שלהם. ראינו את זה עם הג'יאהאד האיסלאמי בעזה, רואים את זה עכשיו בלבנון ופה עם ישראל. ישראל היא זאת שצריכה להציב את הקווים האדומים ולומר באופן ברור, לא נתכופף לשום איומים של ארגון טרור. אנחנו נפעיל את המאגרים שלנו. הנושא הזה לא אמור להיות לדיון".

אסדת כריש של חברת אנרגיאן  (צילום: אתר רשמי חברת אנרגיאן)
אסדת כריש של חברת אנרגיאן (צילום: אתר רשמי חברת אנרגיאן)

בהמשך, התייחס לתקרית הקשה בצפון השומרון, במהלכה נהרג רס"ן בר פלח ז"ל בהיתקלות עם מחבלים, ואמר כי הוא לא חושב שהאירוע הזה אמור להשפיע על האופן שבו צה"ל פועל. "צה"ל עוצר מדי לילה, בין עשרה לעשרות מחבלים, פותח באש ומגיב לניסיונות לפגוע בחיילים, בעיקר בגזרה של ג'נין. פה יש ארוע טרגי שמאד יכול להיות שהיה יכול להימנע. יש פה, בעיני לפחות, ענין של החלטות טקטיות בשטח, שאפשר היה אולי לקבל אחרת. צריך לומר שיש מציאות שבה במשך שעתיים שלוש אוחזים בשתי דמויות על הסוללה, מזהים אותן ויודעים בדיוק איפה וזה כביכול בשליטה, לא אמור להיות בשום אופן מצב שככה זה יסתיים", טען.

"משהו שם היה צריך לעשות אחרת. בציבור יש המון טרוניות על הוראות פתיחה באש. עשינו השבוע סקר שמראה ש-72 אחוזים מהציבור הכללי היהודי, דורשים לשנות את הוראות הפתיחה באש. אני אישית לא חושב שהבעיה היא מה כתוב הוראות, אלא יותר איך פעלו בשטח. אבל זה מעביר מסר שהציבור דורש מצה"ל וממפקדיו לפעול בנחישות, תוך דבקות במשימה ערך הניצחון ולצד זה, שמירה על חיי חיילינו ולא להכניס אותם לסיכון מיותר. ערכי צה"ל הם מאד מאד ברורים: קודם כל צריכים להגן על חיי אזרחי מדינת ישראל, דבר שני על חיי חיילינו ורק אחרי זה על בלתי מעורבים. זה הסדר והוא ברור מאד וככה צריך להקפיד שהוא יהיה. אם יש דילמה, אין דילמה. חיי חיילינו קודמים", הוסיף.

רב סרן בר פלח ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
רב סרן בר פלח ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

תא"ל (מיל') אביבי הדגיש כי ערכי צה"ל ברורים. "השאלה איך מיישמים אותם בשטח. יש פה ענין של אמנות הפיקוד. איך אתה מאזן בין הדומה האישית, הובלה מלפנים, חתירה למגע, דברים שאנחנו רוצים שיהיו אצל המפקדים והלוחמים שלנו, לבין ערך חיי אדם של הלוחמים שלנו לאזן את זה בצורה נכונה. אני חושב שצריך לראות את התחקיר. אני יודע דבר אחד: אני לא רואה מצב שבו הרמטכ"ל יגיד בסוף התחקיר, משהו שונה שאמרתי עכשיו: שהאירוע הזה היה צריך להימנע ולא היה צריך לקרות", אמר.

בסיום, שיבח את ההחלטה של מפכ"ל המשטרה להעניק צל"ש לרנ"ג נעם רז, שנפל בקרב והציל את חייו של המפקד הבכיר סנ"צ ש' בפעילות בג'נין. "צל"ש ראוי ביותר, ללוחם עז נפש, שפעל כפי שמצופה מלוחמי ימ"מ מטובי לוחמינו. אני חושב שנעשה פה צדק. אני שמח על זה מאד", סיכם.