משחק בנשק והצגה מציאותית מדי של מוות בפלוגת טירונים מעורר זעם בקרב הורים לחיילים בחטיבת כפיר. זאת לאחר שבמשך דקות האמינו הטירונים שעל האלונקה העטופה בדגל ישראל אכן מונחת גופתו של חברם לפלוגה, שנהרג כתוצאה ממשחק בנשק, כפי שאמרו להם המפקדים.

האירוע התרחש בבסיס הטירונים של חטיבת כפיר לפני כשבועיים. בעקבות משחק בנשק בין שני חיילים, החליט מפקד הפלוגה לערוך מיצג להעברת מסר קשה לטירונים. במיצג הוצגה גופה לכאורה מבלי לעדכן את החיילים כי מדובר בהצגה בלבד ומפקדים בפלוגה סיפרו לחיילים כי חייל נהרג כתוצאה ממשחק בנשק.

ארבעה מפקדים בפלוגה נשאו אלונקה עטופה בדגל ישראל. מתחת לדגלים הם שמו תיקים, אך לטירונים הוסבר כי מדובר בגופת חברם. גורמים בצבא טוענים כי הכוונה של המפקדים הייתה להעביר מסר, רק שהדברים השתבשוב בביצוע.

הורים לטירונים בפלוגה סיפרו כי "המפקד אמר לחיילים שקרה אסון, שמשחק בנשק עלה בחיי אדם, לאחר שאחד החיילים נפגע כתוצאה מהמשחק. לאחר שהדברים נאמרו נכנסו לרחבה ארבעה מפקדים עם האלונקה שעליה לכאורה הגופה עטופה בדגל ישראל. רק לאחר כמה דקות, כשהחיילים בפלוגה משוכנעים כי אכן נהרג חייל בפלוגה, הסביר מפקד הפלוגה שזו הייתה יכולה להיות המציאות ושהפעם זה נגמר טוב, אבל התוצאה יכולה להיות טרגית".

אחד ההורים סיפר כי החיילים היו בהלם מוחלט כאשר במשך דקות הם חשבו שאכן חייל נהרג. ברור להורים שיש להילחם בתופעת המשחקים בנשק, אולם הם מוטרדים מחוסר שיקול הדעת של מפקד הפלוגה וקצינים נוספים. בעקבות פניית "מעריב" בנושא זה האירוע תוחקר ונבדק על ידי מפקד חטיבת כפיר ומפקדים נוספים בחטיבה, שהעירו לקצינים בפלוגה ונזפו בהם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "התנהגות המפקדים באירוע המדובר הייתה שגויה". דובר צה"ל אמר עוד כי בעקבות האירוע תופסק הפעילות לכלל חיילי ומפקדי מחזור הגיוס עד לקיום שיחה לסגל הפיקודי, שאותה יוביל מפקד הבא״ח, ובה ידגיש כי מדובר באירוע פסול המעיד על שגיאה בשיקול הדעת. עוד נאמר: "מפקד החטיבה החליט כי האירוע ישמש כמקרה ללמידה בהכנות המפקדים בבסיס האימונים".