פיגוע רודף פיגוע: בצל גל הסלמת הפיגועים, גורמים בצה"ל העריכו כי תתוגבר אוגדת יהודה ושומרון ועוטף ירושלים בגדוד לוחמים אחד לפחות. אראל סג"ל וחיים לוינסון דנו על כך הבוקר (שני) ברדיו 103FM עם הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 13", צבי יחזקאלי, שהביע את דעתו בנושא: "כל עוד הפלסטינים יודעים שלא יתחשבנו איתם, אז מבחינתם - אפשר לירות בנו". עוד הוא אמר כי "אבו מאזן לא יכול להתמודד עם תאי הטרור אז הוא מצטרף אליהם ועושה פיגועים".

"אל אקצה לקחו את האחריות על חווארה, הזרוע הצבאית של הפת"ח (התנועה לשחרור פלסטין) שחזרה לפעילות. אני אזכיר, הזרוע הצבאית של הפת"ח נמחקה בשנת 2008 כשאבו מאזן כלא אותה, וגמר את העניין של מפלגת השלטון. הייתה לו סיסמה - נשק אחד, חוק אחד. והנה, זה חוזר. 17 שוטרים פלסטינים השתתפו בגל הפיגועים האחרון".

"יש ראשות פלסטינית", הסביר יחזקאלי, "היא כביכול שולטת בשטח. יש מצב מוכר במחנות הפליטים, שלאט לאט הרשות כבר לא נכנסת לשם, הם לא יכולים לעשות את המעצרים שישראל עושה, זה נשאר כאב ראש של ישראל מול ארגוני הטרור. באיזשהו שלב השנה, אבו מאזן והאנשים שלו מתחילים להבין, תוך כדי זליגה, שהמצב הוא לא כמו שערפאת עשה ב-2000, פתח את בתי הכלא ושחרר את אנשי החמאס. אבו מאזן חווה סוג של התפוררות במנגנוני הביטחון, שקשורה לאווירה בשטחים. בסופו של דבר, אבו מאזן מעלים עין".

הוא המשיך: "אם הטלוויזיה שלו מהללת את מבצעי הפיגוע בשבוע שעבר, בו נהרג בר פלח, אז זה אומר כבר שאבו מאזן מצטרף לגל הזה. הוא לא יכול להתמודד עם תאי הטרור אז הוא מצטרף אליהם ועושה פיגועים. זה טוב לו מול חמאס והכי נוח לו מבחינת ישראל, כי אף אחד לא יעצור לו את אישורי העבודה. הוא גם יוצא גיבור שהוא נותן לאנשים שלו לצאת ולפגע, ולא גובה מחיר. מצד שני הוא נהנה מהתיאום הביטחוני. בסופו של דבר, משתלם לו".

הוא התייחס לדברים שנשא הרמטכ"ל שבוע שעבר ואמר: "הרשות הפלסטינית לא עומדת בציפיות ולא ממלאת את התפקיד שלה. הצבא יודע את זה, והשאלה היא איך הדרג המדיני נותן להם לפעול. כרגע אתה במעצרים, ומה שנקרא 'נכנס לג'נין ויוצא כדי ללקט את פעילי הטרור', זה לא מספיק. הצבא יודע את תמונת המודיעין, אבל יש משהו יותר קדוש וקוראים לו 'שגרה'".

"אני חושב שהרשות הפלסטינית מגדירה אותנו כאויב, אנחנו לא מגדירים אותם כאויב וזו הבעיה", אמר יחזקאלי. "כל עוד הפלסטינים יודעים שלא יתחשבנו איתם, אז מבחינתם - אפשר לירות בנו. באינתיפאדה השנייה היה תהליך שאחרי כמה שנים ישראל חתכה את העניין והביאה פועלים טורקים וסינים, והפלסטינים התחננו לחזור. הנה הם חוזרים, צאו למחסומים תראו איזה מכוניות יש להם, איזו רווחה כלכלית ובכל זאת - יש טרור".

בסיום שיחתם, הפרשן התייחס לשיחות בין בני גנץ לאבו מאזן: "הייתי מנהל את זה אחרת לגמרי. איך אתה נותן לבן אדם דיבידנדים כלכליים, בלי לדרוש כלום? תדרוש בתמורה. למה אנחנו לא דורשים בתרומה? לך לשורש, לא ירחק היום שאנחנו נצטרך לעשות את העבודה הזו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm