על רקע התקדמות במשא ומתן בנוגע לגבול הימי עם לבנון: אלוף (מיל') עמוס ידלין התארח הבוקר (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לוויתורים שמבצעת ישראל בנושא: "ישראל ויתרה בכמה נקודות כדי לעזור ללבנונים לצאת מהמצב הקשה בו הם נמצאים. ישראל מתגמשת על הגבול הימי כי אנחנו רוצים שכנים שאינם נמצאים במצב שבו אין להם מה להפסיד, אנחנו לא רוצים את עזה בלבנון".

לשכת רה"מ: "הפקת הגז באסדת כריש לא קשורה למו"מ ותחל כשיתאפשר"
 אהוד יערי מסביר מהם המכשולים בדרך להסדר עם לבנון

ראש הממשלה יאיר לפיד מעל אסדת כריש (צילום: עומר מירון, לע"מ)

הוא הדגיש את מעורבותו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנושא: "חשוב להבין שמי שמפריע לסגור את העניין, זה נסראללה. זו דוגמא מאוד טובה מי באמת שולט בלבנון, גם פוליטית וגם צבאית. יכול להיות שהוא ידחוף למקום שלא הלבנונים ולא הישראלים רוצים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"היום, פחות או יותר, ישראל קיבלה את הקו הלבנוני ולכן אין היגיון בדרישות של נסראללה שהוא ממקד אותן בעיקר באזור ראש הנקרה", ציין ופירט את שתי הנקודות שחשובות לישראל במשא ומתן בין המדינות: "האזור של המים הטריטוריאליים שבראש הנקרה, ומה שנמצא דרומית לשטח של כנא - אנו דורשים לקבל איזשהו פיצוי כספי. על הדברים האלו אנו מתעקשים, ופה נסראללה מנסה להפריע. אז בואו ניתן לאמריקאים ימים, אני מוכן אפילו שבועות, אבל לא יותר מזה".

בסוף, כריש הוא מקום לגמרי ישראלי ואנו צריכים לשאוב משם. ברגע שאתה נותן לנסראללה פעם אחת, אתה צריך לשים לזה גבול - כדי שאם בסוף נתדרדר למלחמה, נדע שעשינו הכול כדי למנוע את זה", הוסיף ידלין.