בצל אזהרת המסע שפרסם המל"ל על החשש שאיראן תנסה לפגוע בישראלים בחו"ל בתקופת החגים, שוחח הבוקר (שלישי) הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, על הנושא, והבהיר כי מדובר ב"התרעה מאוד חריגה".

"אם אנחנו מבינים את הרמזים, כנראה שמדובר באירופה הקלאסית", הסביר לב רם בפתח דבריו, והוסיף: "זו לא אזהרת מסע בהקשר שאנחנו מכירים, שהמטה ללוחמה בטרור מדבר על מדינה מסוימת".

"אני מזכיר לכם את הרקע, שראינו את טורקיה, ששם יש התקרבות דיפלומטית ושיתופי פעולה", המשיך לב רם. "באופן מסורתי, היה קל יותר להצביע על טורקיה ואירופה הקלאסית בשל הקשרים המדיניים והכלכליים. אף אחד לא מתכוון שניכנס להיסטריה, אבל כשיש הודעה מהסוג הזה יש בה ככל הנראה בסיס של מידע מודיעיני". 

כיצד האזהרה צפויה להשפיע על הטיסות?

גם זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר, התייחס לנושא בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והדגיש כי מדובר בחודש השיא מבחינת נוסעים. 

"בשורה כזאת בוודאי לא עושה טוב לצרכנים. לא עלינו, אנו לימודי ניסיון והודעות מהסוג הזה כבר היו. אנו לא מזהים כרגע דרמה, אתמול אחרי ההודעה נערכנו ליותר פניות בנושא הביטולים ולא היו, בטח לא בכמויות שיכולות להעיד על התנהגות יוצאת דופן, אבל בואו נראה לאן זה ימשיך. הגורמים הביטחוניים עושים את שלהם מבחינת רמת האחריות", הסביר.

לטענתו, רוב האנשים לא רוצים לבטל, "אנו כבר יודעים את זה הרבה זמן - הישראלים מתייחסים לחופשה שלהם כצורך יותר מאשר כמותרות". הוא הוסיף כי "אולי זו הזדמנות להציע שמישהו בממשלה ייתן מענה ויקים קרן ממשלתי שבסופו של דבר כל ישראלי שטס - יוסיף עוד דולר על הנסיעה שלו וזה ישמש כביטוח במידה ויודיעו שממליצים לא לטוס. כך, לפחות, לא יהיה שיקול כלכלי לצרכן והוא יוכל לקבל החזר". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm