הפרשן לענייני ערבים אוהד חמו שוחח היום (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על המהומות שפרצו בשטחים בעקבות מעצרו של בכיר חמאס בשכם, והעריך כיצד הדבר ישפיע על המתיחות באזור: "רואים המונים מתעמתים עם הרשות ואנחנו מדברים על ירי כבד של חמושים, צפון הגדה התחילה לבעור בגלל הדבר הזה". 

"הרשות מדי פעם עוצרת אנשים, ואין ספק שהתגובה לדבר הזה חריגה. אני שומע ציפיות מוצדקות של ישראל שהרשות הפלסטינית תתחיל לפעול, אז הנה היא פועלת וזו התגובה שהיא מקבלת", הסביר חמו. 

"מדובר במהומות בין אנשי פתח לרשות הפלסטינית. כלומר, מדובר באירוע פנים-פלסטיני לחלוטין. מה שקורה הוא שהרשות הפלסטינית עצרה אדם שפרסמנו את שמו לפני כמה שבועות, איש הזרוע הצבאית של חמאס. האיש הזה, שמתגורר בעיר העתיקה של שכם, נחשב ליעד לא רק של הרשות אלא בעיקר של ישראל". 

"לפני כמה שבועות פרסמנו שדודו היה העוזר הקרוב של יחיא עייש, כלומר אצולת חמאס. הלילה הרשות הפלסטינית עצרה אותו, ובהתחלה יש כל מיני שמועות על כך שהוא הסגיר את עצמו כהסגרת מנע מחשש שישראל תחסל אותו". 

"אנחנו רואים המונים מתעמתים עם הרשות כולל המוקטעה של ג'נין, כלומר צפון הגדה התחילה לבעור בגלל הדבר הזה. זה מעניין, בין היתר, לנוכח העובדה ששב"כ מעדכן על מעצר חוליית אנשי חמאס. שימו לב שמה שאנחנו מדברים עליו, או מי שאנחנו לא מדברים עליו זה חמאס. אנחנו מדברים על הג'יהאד ואנשי הפתח, וחמאס לא בתמונה. טביעות האצבע ניכרות בכל מקום". 

"כשהרשות עושה מעשה בשכם וג'נין אין לגיטימציה לרשות לעבוד שם מבחינת הפלסטינים, וזו בדיוק המורכבות", סיכם.