לאחרונה, מסתמנת התקדמות במשא ומתן בין ישראל ללבנון בנוגע לגבול הימי ביניהן. אלוף (מיל') גיוא איילנד התארח הבוקר (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, וטען כי לשתי המדינות ישנו אינטרס להגיע להסכמה בנושא. עוד הוא הוסיף כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מנסה לחבל בהסכם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

חיזבאללה באיום נוסף על אסדת כריש. צילום: רשתות ערביות

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: זו הסיבה שישראל מסכימה לוויתורים במשא ומתן עם לבנון
לשכת רה"מ: "הפקת הגז באסדת כריש לא קשורה למו"מ ותחל כשיתאפשר"  

"נסראללה חייב להשאיר בידיו את היכולת לפתוח במערכה נגד ישראל, אבל הוא מבין שהוא לא יכול לעשות זאת סתם ככה - הוא חייב שיהיה טיעון לבנוני אמיתי ולגיטימי", התייחס איילנד למזכ"ל חיזבאללה, והוסיף: "לכן, הוא מצא כבר לפני שנים את המחלוקת על הקו הימי, שהוא רואה בו נושא לגיטמי. לכן, חיזבאללה נקט עד עכשיו בגישה שהוא מתנגד לעצם ההסכם. ברגע שיש הסכם שומטים שטיח מתחת לרגליים שלו, ונסראללה לא אוהב את זה", ציין איילנד. 

הוא ביקש להבהיר את חשיבותה של הגעה להסכם מבחינת ישראל: "אני חושב שהשקט והביטחון במקרה הזה הרבה יותר חשובים. הוויתור הזה קטן. מבחינת ישראל, אין פה ויתור כלכלי משמעותי. אם הלבנונים כבר יסכימו והאמריקאים יסכימו, ופתאום מישהו בישראל יתקע מקל בגלגלים, אני חושב שזה מיותר, רע ומסוכן".

לסיום, הציג איילנד את הטעות האסטרטגית של ישראל: "כשאתה מוצא גז בים יש לך שתי אפשרויות להביא אותו בסופו של דבר לשימוש. האפשרות הראשונה, כמו שעושים בלוויתן, היא שמעבירים את הגז דרך צינור תת ימי והופכים אותו מגז גולמי לגז שניתן להשתמש בו. כלומר, כל הפעולה הזאת קורית עשרות קילומטרים מהחוף בתוך מים טריטוריאליים ישראלים. באפשרות השנייה, במקרה של כריש, כל הפעולות נעשות במקום הגילוי של הגז ובכך ישראל צריכה להגן על נכס".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm.