אקף אל-שתייה, אביו של בכיר החמאס שנעצר בשכם על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים גינה את האירועים, וטען היום (שלישי) בריאיון לסוכנות הידיעות שיאהב כי לפי עדי ראייה בנו מוסעב הותקף, נקשר והובל למטה שירותי הביטחון בנפת שכם.

"אין לגיטימציה לרשות בג'נין ובשכם": מדוע מעצר בכיר חמאס הבעיר את הגדה?

לדבריו, לאחר המעצר הם ניסו ליצור קשר עם הרשויות אך ללא הצלחה, "במקום להרגיע אותנו לגבי הבן שלנו הם תקפו את המפגינים, הכו והרגו אותם". הוא הוסיף כי "לא נתפלא אם השלטונות יעבירו אותו לישראל. ההיסטוריה שלהם מלאה בהעברת עצורים לשב"כ".

הרחובות בשכם לאחר העימותים (צילום: רשתות ערביות)
הרחובות בשכם לאחר העימותים (צילום: רשתות ערביות)

חברת המועצה בחברון, סמירה חליקה, אישרה לסוכנות הידיעות כי מעצרו של מוסעב הוא "הפרק הגרוע ביותר בתולדות התיאום הביטחוני". וטענה כי העצור היה צריך להיות "יד תומכת לביטחון החברה הפלסטניית ולא זרוע עזר לכיבוש".

"המצב הנוכחי בגדה המערבית, המיוצג על ידי הפרות ישראליות מתמשכות של הקדושות ואל-אקצא בפרט, מחייב את הרשות לתמוך בהתנגדות העממית כדי להגן על המקומות הללו, לא להיות נגדה", הוסיפה.

כאמור, עימותים אלימים אירעו הלילה בשכם בין כוחות הביטחון הפלסטינים לבית חמושים, זאת בשל מעצרו של אל-שתייה, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס באזור שכם ומי נחשב לאחד מחבריו הקרובים של איברהים אל-נבולסי שחוסל בעיר בחודש שעבר. בתקשורת המקומית דווח כי במסגרת האירועים נהרג פלסטיני.

בתגובה למעצר פרסם החמאס הודעת גינוי רשמית, בה נכתב כי המעצר "לא יכשיל את דרכה של ההתנגדות למעבר מדרך העבדים לדרך הגאווה דרך השפלות". עוד צויין כי כוחות הביטחון הפלסטינים פועלים באופן מחפיר ובלתי פטריוטי.