ברקע האירוע בגבול סוריה, בו ארבעה חשודים זרקו מוקשים לעבר חיילי צה"ל, יואב מינץ שוחח היום (שלישי) עם אל"מ (מיל') רונן איציק, חבר "הביטחוניסטים", ברדיו צפון 104.5FM על יחסי ישראל-סוריה, איומי נסראללה ואזהרות השב"כ על פיגועים בחגי תשרי: "כל זה הוא תוצאה של תהליך לבנוניזציה בסוריה".

דובר צה"ל מאשר: סוכל ניסיון השלכת מוקשים לעבר לוחמים בגבול סוריה
ה-25 מתחילת השנה: פרטים חדשים על התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

איציק התייחס לאירוע שאירע אתמול בבוקר: "מדובר במחבלים שהגיעו לגבול הבינלאומי של ישראל-סוריה, הוציאו מוקשים שהחביאו באדמה וזרקו אותם מעבר לגדר, כדי שסיור צה"ל יעבור שם, יעלה עליהם וחיילים ייפגעו. לצערי האירוע הוא לא חריג. כל זה הוא תוצאה של תהליך לבנוניזציה בסוריה".

הוא הסביר: "זה תהליך שקורים בו שני דברים בו זמנית: משטר אסד הצטמצם מאוד לאזור מסוים בסוריה ולא שולט בשטח הריבוני הסורי כמו שאנחנו זוכרים אותו בעבר. כתוצאה מכך, נוצר ואקום שהולך ומצטמצם. לתוך השטח נכנסות גם מליציות שיעיות של איראן וגופי התנגדות כאלה ואחרים בשם עצמם. הכל מתרחש בסופו של דבר בעידוד איראני".

"שים לב", איציק המשיך, "ממש בימים האחרונים, יש לנו פעילות חיזבאללה על כל מה קורה בגבול הימי מול אסדת כריש, יש לנו בסוריה תשתיות איראניות, שעל פי דיווחים זרים, מותקפות בתכיפות ע"י חיל האוויר הישראלי וכל מיני פרובוקציות במרחב. יש לנו שני דיווחים איראניים על פגיעה באזרחים ישראלים השוהים בחו"ל וגם התבטאות של נשיא איראן על כוונותיו הזדוניות כלפי ישראל. כל הדברים האלה מתלכדים לכדי תהליכים, אווירה ורצון של גורמים סורים לפגוע בישראל בכל דרך אפשרית".

"כל המגמות האלה מתלכדות", איציק התייחס גם לאזהרות השב"כ מפיגועים בחגים הקרבים. "כל מה שאנחנו רואים פה - איראן היא המחולל האזורי. יש פה קשר קשר איראני וגם אווירה שיש לה ואקום, ואליו נכנסים הגופים הסוררים האלה. כל אחד עושה מה שהוא יכול, אלה זורקים מוקשים, אלה מנסים לעשות פיגועי תקיפה, אחרים מנסים פיגועי נ"ט. למזלנו, רוב הדברים האלה מסוכלים עוד לפני שהם באים לידי ביטוי, כתוצאה ממודיעין איכותי של צה"ל, גם בעומק השטח וגם בקו החזית".

הוא סיכם: "אנחנו נמצאים בהמתנה לפני חתימה על הסכם גרעין. ברגע שיוסרו הסנקציות מאיראן ויכולותיה הכלכליות ישתפרו לאין ערוך, הכסף ילך להתנגדות, לג'יהאד וכל האזורים סביב ישראל. כל עוד לא תהיה אחיזה שלטונית ריבונית של המדינות סביבנו ואחריות על מה שקורה פנימה, אנחנו נראה את הדבר הזה הולך ומתעצם. מצד שני צריך להגיד ביושר, צה"ל ערוך היטב לאיומים האלה, מתמודד איתם טוב מאד ואני סבור שכך גם יהיה בהמשך".