סערה ברחוב הפלסטיני: הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה קיימו היום (שלישי) ישיבת חירום דחופה על רקע מעצרו של מוסעב אל-שתייה, מבחירי הזרוע הצבאית של חמאס בשכם, על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. כמו כן, הפלגים דנו גם על ההפגנות והעימותים שבאו בעקבות המעצר, וכן על מותו של פלסטיני ופציעתם של עשרות אזרחים.

בתוך כך, הפלגים גינו את המעצר ואת "שימוש הכוח המופרז נגד האזרחים המוחים", והדגישו כי מעצר הבכיר היה פוליטי. הפלגים קראו לרשות הפלסטינית לשחרר גם את העצורים האחרים "ולספק את האמצעים הדרושים כדי להגן עליהם מפני הדיכוי והכיבוש הישראלי". כמו כן, הם הדגישו כי "לכוחות ולפלגים האסלאמיים בגדה המערבית יש תפקיד במניעת שפיכת הדמים, הגנה על הרכוש הציבורי, הרגעת המצב והטלת האחריות על העבריינים".

במקביל, הצהירו כי "במיוחד בזמנים אלו, אנו זקוקים נואשות לאחדות מול התוכניות להסתער על אל-אקצא, במיוחד כשעיני העם הפלסטינים צופים בתקווה במתרחש באלג'יריה, במאמצים להשבת האחדות הלאומית".

כאמור, עימותים אלימים אירעו הלילה בשכם בין כוחות הביטחון הפלסטינים לבית חמושים, זאת בשל מעצרו של מוסעב אל-שתייה. בתגובה למעצר פרסם החמאס הודעת גינוי רשמית, בה נכתב כי המעצר "לא יכשיל את דרכה של ההתנגדות למעבר מדרך העבדים לדרך הגאווה דרך השפלות". עוד צויין כי כוחות הביטחון הפלסטינים פועלים באופן מחפיר ובלתי פטריוטי. 

המעצר הגיע לאחר הלחץ שהפעילה ישראל על המנגנון, וכן דבריו של ראש הממשלה יאיר לפיד לאחר מותו של רס"ן בר פלח לפיהם, "בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר - אנחנו לא נהסס לפעול". גם שר הביטחון בני גנץ השמיע דברים דומים כשדרש מהרשות הפלסטינית "לא רק לדבר נגד טרור אלא לפעול מולו", בכדי למנוע הסלמה ביטחונית.