המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון: שר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (שלישי) באוגדת איו"ש, וערך סיור במרחב האוגדה, וכן קיים שיח עם מפקדים ולוחמים, במהלכו ביקש לשבח את פעילותם מול האתגרים הביטחוניים בתקופה האחרונה, אל מול העלייה בפח"ע בגזרה.

בתוך כך, שר הביטחון ערך את הסיור יחד עם ראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי, אלוף יעקב בנג'ו, מפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, ומפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט. במהלך דבריו, אמר שר הביטחון כי "אני מסיים סיור באוגדת איו"ש על רקע הפעילות המוגברת מול הטרור. בחודשים האחרונים עצרנו ופגענו במעל לאלף טרוריסטים".

כמו כן, גנץ הוסיף כי "שוחחתי עם המח"טים הגזרתיים, וביקשתי להעביר להם את הערכתי ואת הערכתם של כל אזרחי ישראל לפעולות בשטח והדגשתי בפניהם את חופש הפעולה המלא לסיכול, ואת הצורך לנהוג באופן נחוש, ממוקד ואחראי מול האתגרים המורכבים שבפניהם אנו עומדים. אני יודע שיש לנו על מי לסמוך".

שר הביטחון הדגיש בנוסף כי "אנחנו פועלים באופן נחוש נגד הטרור – ובאופן נכון בכדי לאפשר למי שלא מעורבים בו חיים של רווחה כלכלית ואזרחית. חשוב שיהיה ברור, כל מי שקם להורגנו – דינו שלא יקום. נשים עליו את ידינו - בעומק השטח, בצירים ובמעברים. בכל שעה ובכל מקום. מחוללי הטרור הם אלו שפוגעים באוכלוסייה הפלסטינית, בפרנסתה וביכולת לקדם את האינטרסים שלה. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש".