מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, הודיע היום (שלישי) החליט על מינויו של תת ניצב שוקי תחאוכה למפקד מחוז צפון והעלתו לדרגת ניצב, בהתאם לאישורו של השר לביטחון הפנים, עמר בר לב. תחאוכה צפוי להחליף בתפקידו את המפקד היוצא, ניצב שמעון לביא.

תנ"צ תחאוכה בן 54 נשוי ואב לשנים, בן העדה הצ'רקסית, מתגורר בכפר כמא והתגייס למשטרה בשנת 1990. הוא בעל תואר ראשון תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בלימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב.

בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך השנים במשטרה: מפקד על יחידת המסתערבים ברצועת עזה, מפקד מרחב עוטף ירושלים של מג"ב, מפקד מגב צפון, מפקד מרחב העמקים, סגן מפקד מחוז חוף וצפון.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי מסר: "שוקי הוא קצין ומפקד עתיר ניסיון עם רקע מבצעי עשיר בתפקידים מרכזיים במג"ב ובמשטרה. מאפייניו הייחודיים של המחוז מחייבים את העומד בראשו ביוזמה וביצירתיות ושוקי הוא הקצין המתאים ביותר לפקד על מחוז צפון ולהמשיך את המדיניות ההתקפית וחסרת הפשרות מול העבריינים וארגוני הפשיעה בדגש על אלו שבחברה הערבית. אני גאה למנות את הניצב הצ'רקסי הראשון במשטרת ישראל ואני מאחל לו הצלחה בתפקיד ולמפקד המחוז היוצא, ניצב שמעון לביא".