שולמית רחל עובדיה בת ה-85 היא הנרצחת בפיגוע שאירע אתמול בחולון, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. עובדיה הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים. היא נמצאה אתמול ללא רוח חיים ברחוב החשמונאים בחולון, לאחר שבתיעוד מצולם של האירוע נראה המחבל מוסא צרצור כשהוא מגיח מאחוריה, חובט בה עם מוט ברזל ובורח.

נמצא תלוי ללא רוח חיים: גופת המחבל מהפיגוע בחולון אותרה בת"א

אחת ממכרותיה של עובדיה כתבה בפייסבוק: "הנרצחת מחולון היא שולמית רחל עובדיה והיא אישה מקסימה, וממנה רכשתי את הבית שלי ביד אליהו. תהליך הקניה היה כל כך קל ומהיר, שהספקנו לפטפט איתה ולשמוע סיפורים על השכונה, על המשפחה הגדולה שהיא גידלה בבית שלנו, על המסיבות שהיו פה פעם.

שאלנו אותה אם הם היו אוהבים את אריס סאן (בדיוק השגנו תקליט שלו, היפסטרים פלורנטינים חמודים שהיינו), והיא הסתכלה עלינו בזלזול וענתה 'אריס סאן? מה פתאום, אנחנו רצינו חופש!'. זה גרם לנו להעריך אותה אפילו עוד יותר, תוך כדי שאנחנו מדמיינים איך נראו המסיבות והחופש בימי צעירותה.

כשהתבגרה, הילדים שלה רצו שתהיה קרובה אליהם, לכן בנו לה יחידת דיור בחולון. לפעמים חשבנו עליה ומה שלומה, ומה מצב בריאותה, במיוחד כשהגיעו עדיין מכתבים על שמה לתיבת הדואר שלנו. 

שולמית, נוחי על משכבך בשלום. שהעולם הבא יהיה מלא במסיבות וחופש, בדיוק כמו שרציתם".

מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי מגיע לזירת הפיגוע בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי מגיע לזירת הפיגוע בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

מעיריית חולון מסרו כי "שירותי הרווחה בעירייה יצרו כבר אתמול קשר עם בני משפחת הנרצחת, ומסייעים להם בכל הנדרש. עיריית חולון ותושבי העיר משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי בזירת הפיגוע בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי בזירת הפיגוע בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

גופת המחבל שביצע את הפיגוע אותרה הבוקר כשהיא תלויה מחוץ לבניין ברחוב בר כוכבא-פינת דיזנגוף בתל אביב. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו. בשב"כ ציינו כי המחבל, בן 28 מקלקיליה, נשא אישור כניסה לישראל ונבדק חשד שהוא עבד באתר בנייה סמוך.

מוסא צרצור, המחבל החשוד מהפיגוע בחולון (צילום: דוברות המשטרה)
מוסא צרצור, המחבל החשוד מהפיגוע בחולון (צילום: דוברות המשטרה)

המחבל נעצר לאחרונה לאחר שעורר את חשדם של שוטרים קהילתיים באתר הבנייה בחולון. מכיוון שהיה לו היתר כניסה לישראל לחיפוש עבודה, אך הוא לא אחז בהיתר עבודה, הוא הועבר לתחנת משטרה. עם זאת, בסופו של דבר שוחרר, ככל הנראה לאחר התייעצות עם השב"כ. עד שנת 2012 המחבל היה מנוע מלהיכנס לישראל.