סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל תנועת "הביטחוניסטים", התראיין הבוקר (רביעי) אצל יואב מינץ בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM בעקבות ההכרזה של צה"ל על סגר כללי בחגי תשרי, העימותים הנמשכים בצפון השומרון, ופיגוע הרצח של הקשישה בת ה-85 בחולון.

ראש אמ"ן לשעבר: "לו היה נדרש מבצע ביו"ש הוא היה מתקיים גם בתקופת בחירות"

"בדרך כלל בתקופת החגים אנחנו נכנסים לסגר כללי. הרבה פעמים מדובר בסגר מוגבל לחלקים באוכלוסייה, אבל הפעם אנחנו בנסיבות מיוחדות, ורק לאחרונה התירו לאלפים להגיע מרצועת עזה לעבוד בישראל", הסביר בפתח הריאיון. "אנחנו בהחלט בתקופה לא פשוטה, אפרופו המחבל שביצע את הפיגוע המזעזע בחולון. מחבל עם היתר עבודה וכל ההיתרים האפשריים".

לשאלה האם הפיגוע אמש מסמל עליית מדרגה מדאיגה, השיב בוסקילה בחיוב: "חד משמעית. אנחנו נמצאים בעליית מדרגה, וכל אזרח בישראל יכול להרגיש את זה. כמות הפיגועים הולכת ועולה. למעשה כרגע אנחנו מתמודדים עם מה שהרשות הפלסטינית בישלה במשך שנים והטרור הזה מתנפץ עלינו. רוב רובו של הטרור, נמנע ע"י סיכולים ומעצרים של כוחות צה"ל".

עוד הוסיף מזכ"ל תנועת "הביטחוניסטים באותו נושא ש"רק אתמול שר הביטחון בני גנץ אמר כי רק בחודש האחרון נעצרו 1000 אנשים שזה כמות מקבילה לכמות שנעצרו בחומת מגן וקצת אחריה. זו בהחלט כמות מדאיגה. לא אתפלא אם נמצא עצמנו בסוג של אינתיפאדה מחודשת, אולי קצת שונה מהאינתיפאדות הקודמות, כי היא רוויית אמל"ח יותר מהשנים הקודמות. בהחלט סיבה לדאגה".

מינץ תהה האם צה"ל צריך לשנות את ההתנהלות המבצעית מעבר למעצרים שמבוצעים כל לילה, ובוסקילה אמר שזה מה שנדרש לעשות כרגע. "אין ברירה אחרת. אי אפשר להישען על הגדר, שהיא השער האחרון", הסביר. "זו לא התשובה היחידה, אלא פעולה ארוכה, בדיוק במקומות שמחבלים יוצאים מהם, וצה"ל עושה את בהצלחה בשיתוף שירות הביטחון הכללי שאחראי על המודיעין. זה מה שעשינו אחרי 'חומת מגן'. זה לקח שנים עד שהצלחנו לקצור את הדשא, ולהגיע למצב שכמעט לא נפגשים עם טרור. מי שהיה מפגע אלה סכינאים בודדים. כיום הטרור חזר להתארגן מעבר לבודדים. צריך לפעול בתוך הערים ולמנוע את הטרור שם".

בכל הנוגע להתנהלות של ישראלים מעתה והלאה בתוך הערים, מזכ"ל התנועה אמר כי יש שתי סיבות לדאגה: "אחת, כניסה של מחבלים לביצוע פיגועים בערים בתוך מרכזי אוכלוסייה, וצריך לתגבר את הכוחות ביהודה שומרון כדי למנוע את המצב הזה ולסכל את הטרור מבעוד מועד. ושנייה, התפרצות של אינתיפאדה". 

בסיום הריאיון, טען בוסקילה שלמרות הכול, כגודל הסכנה, זו גם גודל ההזדמנות: "אנחנו חוששים מהתפרקות של הרשות הפלסטינית אבל שם טמונה ההזדמנות. הרשות בישלה דייסה מאד רעילה, שהיום מתהפכת לכיוונם, והפכה את עצמה לארגון טרור ברישיון ולא לרשות שמנהלת את עצמה כפי שהיינו רוצים. אולי אם מדינת ישראל תנתב את זה נכון, יחד עם צה"ל, אפשר יהיה להקים רשות פלסטינית שיעמדו בראשה דמויות אחרות שטובות הן לערבים שגרים ביהודה ושומרון, ובסופו של דבר גם לישראלים. שתהיה רשות שיהיה לה אינטרס מבחינה פונקציונאלית לשרת את הצרכים של הערבים ביהודה ושומרון, ולא לייצר טרור רק בצורות אחרות".