מוסא צרצור, תושב קלקיליה בן 28 שעל פי החשד רצח את שולמית רחל עובדיה, קשישה בת 84, בפיגוע בחולון אתמול, אותר הבוקר (רביעי) כשהוא ללא רוח חיים, לאחר שככל הנראה שם קץ לחייו מחוץ לבניין ברחוב בר כוכבא פינת דיזנגוף בתל אביב. האם המצב המסלים עלול לגרור עמו מבצע צבאי קרוב? ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ("חדשות 13") התייחס להסלמה הביטחונית בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והביא פרטים נוספים.

שר הביטחון חשף: "בחודשים האחרונים עצרנו ופגענו במעל לאלף טרוריסטים"

"זה התאפשר למחבל, זה נראה לו, משפחתו אומרת שהוא לקה בנפשו. הוא ניצל את אישור העבודה שלו, הוא ראה שזה אפשרי, וזה קשור לאווירה הכללית", אמר יחזקאלי והוסיף: "האווירה בשטחי הרשות, אבו מאזן קורץ לאנשיו לעשות זאת, חמאס מברכים. כל אחד הוא פוטנציאל. חמאס נכנס לגדה ומתחיל לעשות לאבו מאזן אופוזיציה". 

לדבריו, "המוח המערבי שלנו תמיד צריך סיבה ותוצאה. הסיבה פשוטה - עושים עלינו ג'יהאד, הרשות מגדירה אותנו כאויב. לג'יהאד יש הרבה פנים, והסוג האפקטיבי ביותר הוא הסוג השקט. הרשות הפלסטינית אויבת. לישראל אין ברירה, מנשימים אותה. הרשות הפלסטינית לא תעשה לנו את העבודה. לא יהיה מנוס וישראל תצטרך לעשות את העבודה הזו. בראש של הצעירים הללו יש שנים של קיפוח. אף אחד לא השלים עם הקיום שלנו". 

לסיום הבהיר יחזקאלי: "בתחילת דרכו, אבו מאזן אחר בחר בדרך הלא אלימה, והוא צדק עם זה, אבל קרו כמה דברים בדרך. במשך השנים, הכוח של אבו מאזן היה בנסיגה מול השטח שדחף אותו ולחץ עליו להמשיך את הפיגועים. הרשות הפלסטינית מושחתת, גם בטריטוריות שלהם הם לא מנהלים את זה".

כשנשאל האם זה הזמן למבצע חומת מגן 2, השיב: "אני חושב שכן. לא יהיה מנוס מאשר לעשות מיני חומת מגן, לא בכל השטחים. אין פתרון, איזה פתרון? כל העניין הוא שאתה צריך להבין שהסיפור הוא ארוך. תשתיות הטרור של החמאס כרגע בשטח הן לא התשתיות של 2002. הרשות בוודאי לא יכולה להיכנס ולהוציא את כמות הנשק שיש היום במחנות הפליטים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm