מתיחות ביטחונית נרשמת באזור יהודה ושומרון בתקופה האחרונה, כאשר אחד מהאופנים בהם היא באה לידי ביטוי, הוא הפיגועים הרבים שהתרחשו בשנה האחרונה. הפיגוע האחרון התרחש לפני כיממה, כאשר שולמית רחל בת ה-85 נרצחה באכזריות סמוך לביתה בחולון. סגן ראש השב"כ לשעבר ישראל חסון התייחס היום (רביעי) לפיגוע בחולון ולמתיחות הביטחונית באזור יהודה ושומרון, והסביר במהלך שיחה עם גדי נס ב-104.5FM כי "אנחנו נמצאים בגל לא נעים".

"עברה לשם כדי להתקרב לילדים": שולמית נרצחה סמוך לביתה בחולון
במשטרה מעריכים: המחבל מהפיגוע בחולון לא קיבל סיוע מגורמים נוספים
נמצא תלוי ללא רוח חיים: גופת המחבל מהפיגוע בחולון אותרה בת"א

הוא הדגיש במהלך הריאיון כי "הבעיה של מדינת ישראל תתרחב בצורה מאוד משמעותית בסוף עידן אבו מאזן". חסון ציין כי "כבר שנים ארוכות שאנחנו חיים בתפיסה של 'אין עם מי לדבר', ומרוויחים זמן. בזמן הזה חמאס התבסס כרשות שלטונית לגיטימית בעזה, ומנהל כבר שנה וחצי מאבק לכיוון הגדה".

"חמאס חושב במונחים קצת יותר אסטרטגים מאיתנו, ואנחנו מחכים לו עכשיו שינהל את המאבק שלו ביהודה ושומרון. אני חושב שאנחנו לקראת שלב מאוד בעייתי שבו נצטרך הרבה מאוד נחישות והרבה מאוד שכל", אמר.

בהמשך דבריו, סגן ראש השב"כ לשעבר הדגיש כי "לחמאס אף פעם לא היו שאיפות להנהיג את העם הפלסטיני, עם זאת הוא התבסס כיישות מדינית לגיטימית, כאשר אש"ף הפך במשך שנים להיות גורם לא לגיטימי מבחינת ישראל". הוא הזכיר עוד, כי חמאס נמנע מלהצטרף לג'יהאד האיסלאמי במהלך מבצע "עלות השחר". "בכך, חמאס סימן שהוא ישות לגיטימית פוליטית מבחינת מדינת ישראל. הוא לוטש את עיניו ליהודה ושומרון היות שעזה היא כבר שלו", סיפר.

הוא המשיך והזהיר כי "בתום עידן אבו מאזן, כשלא יהיה פת"ח מגובש ומלוכד, אלא יהיו מאבקים פנימיים, חמאס יבוא לידי ביטוי במאבק השליטה על יהודה ושומרון. שם יתנהל המאבק שלנו. וזה לטווח הזמן הקצר. לא מדובר בשנים". חסון קרא לאזרחי ישראל לפקוח עיניים והדגיש: "זה רק הפרומו של מה שהולך להיות לנו, המדיניות שאומרת שאין עם מי לדבר - תגבה מאיתנו את המחיר".

מפקד מרחב יפתח תת ניצב חיים בובליל על הפיגוע בחולון

חסון התייחס לפגישות שקיים שר הביטחון בני גנץ עם ראש הרשות אבו מאזן, ואמר כי מדובר במעשה נכון. "כל חלופה של אש"ף ביהודה ושומרון היא חלופה גרועה יותר", סיכם, "כל מי שציפה ששניים עד שלושה מיליון תושבי יהודה ושומרון ישבו בחיבוק ידיים ויקבלו עליהם את גזרת הגורל, לא מבין עם מי הוא מתעסק. עלינו לייצר חוסן ועמידה עם מטרות מאוד ברורות – היפרדות מרבית מהפלסטינים".