שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (רביעי) להפקת הגז מאסדת כריש, והבהיר כי "מדינת ישראל לא קיבלה ולא תקבל תכתיבים מאיראן ושלוחיה בלבנון". את הדברים אמר במהלך טקס לחניכת פרויקט "אודם" בהיכל התרבות בקצרין, וציין: "תלות אנרגטית של לבנון באיראן, עשויה להביא בסופו של יום להקמת בסיסים איראנים על אדמת לבנון – אזרחי לבנון הם שישלמו את המחיר".

לפיד נגד נתניהו: "הוא לא מכיר את הפרטים, אמירתו - פגיעה באינטרסים ביטחוניים"

לטענתו, איראן מנסה לחמש את שלוחיה בסוריה בנשק שפוגע בה והופך אותה למדינת טרור ואזרחי סוריה הם אלו שמשלמים את המחיר. "איראן באמצעות חיזבאללה, מנסה לקנות את לבנון על ידי אספקת דלק, תיקון מערכת החשמל ובניית תחנות כוח", הוסיף.

עם זאת, הבהיר שר הביטחון: "כפי שעשינו לאורך השנים, נמשיך להושיט יד להסכמים שיסייעו לשגשוג האזור, ולהציע סיוע הומניטארי לאזרחים. 
הם אינם האויב – אלא ארגוני הטרור הפועלים בחסות המשטרים".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה יאיר לפיד, הנמצא כעת בעצרת האו"ם בניו יורק, תקף את דבריו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בנושא המשא ומתן מול לבנון על הגבול הימי. "האמירה של נתניהו היא חוסר אחריות נורא. זו פגיעה במשא ומתן של ממשלת ישראל, פגיעה באינטרסים הביטחוניים והמדיניים והכלכליים שלנו", הסביר.

"לגבי לבנון, אנחנו בתוך משא ומתן מאוד מורכב ומתקדם. נתתי לצוותי המשא ומתן שלנו פרמטרים ברורים מאוד בתיאום עם שר הביטחון איפה נמצאים הצרכים שלנו בביטחוני, במדיני ובכלכלי. אם נגיע לזה תוך שמירה על הפרמטרים האלה -טוב, אם לא - מדינת ישראל חזקה ותדע להגן על עצמה. אני ממשיך את הביטוי 'אופטימיות זהירה'", הוסיף רה"מ, "היום בבוקר ישבנו עם הצוותים האמריקאים, הם הלכו ללבנונים, זה מתנהל כמו שמתנהל משא ומתן".