לאחר הפיגוע הקשה בחולון ובצל המתיחות ביהודה ובשומרון, מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי, הזהיר הבוקר (חמישי) בטקס הענקת דרגות לקצינים בכירים במטה הארצי, כי "יש עלייה גדולה בכמות ההתרעות לפיגועים". 

הטרור, מעמד המשטרה והלקחים שהפיק: המפכ"ל יעקב שבתאי מדבר על הכול 

עם זאת, המפכ"ל קרא לציבור "לא לשנות את התכניות לחגים, אלא רק להגביר עירנות", ועדכן כי "החל ממוצאי שבת תעלה הכוננות לרמה הגבוהה ביותר בכל רחבי הארץ עד סוף תקופת החגים". העלאת הכוננות תכלול, לדבריו, "פריסת אלפי שוטרים במחסומי ביקורת בצירים, במרכזי הקניות והבילוי, ובבתי הכנסת ובאזורי ההתקהלות בכל רחבי הארץ".

קובי שבתאי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
קובי שבתאי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

ניצב שבתאי הסביר כי "ארגוני הטרור לא מפסיקים לרגע לנסות ולפגוע באזרחי ישראל. אם לא על ידי טילים אז באמצעות מחבלים, ואם לא מאורגנים אז בודדים, ואם לא באמצעי התקשורת אז דרך הסתה פרועה ברשת. מול הניסיונות הללו אנו עושים הכול יחד עם שותפינו בצה"ל ושב"כ בכדי לסכל את כוונותיהם של ארגוני הטרור ובכדי לפגוע במקורות המימון וההסתה שלהם. זהו מאמץ מתמשך שמצריך מאיתנו אורך נשימה, דריכות מתמדת ויוזמה. את כל אלה יישמו שני שוטרי יס"מ תל אביב כשמנעו פיגוע רצחני שהיה עלול להעיב על שמחת החגים הלאומית שעוטפת את כולנו". 

הוא חתם את דבריו באומרו כי "לצד הפעילות המוגברת שלנו בתקופה הקרובה, הציבור גם מתבקש לגלות ערנות גבוהה. מכאן אני אומר לציבור –  צאו, תבלו, תחגגו את חגי תשרי אבל גם תהיו ערים ורגישים לסביבה. אנו נגיע לכל קריאה וניתן מענה מהיר לכל דיווח".