לפחות שמונה בני אדם נפצעו באורח קל הערב (חמישי) בפיגוע דקירה בכביש 443, סמוך לצומת מודיעין מערב. שוטר מג"ב שנקלע לזירה ירה במחבל, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו, וחיסל אותו במקום. המחבל שביצע את הפיגוע הוא מחמד אסאמה אבו ג'ומעה, תושב א-טור שבמזרח ירושלים.

בתוך כך, כוחות משטרה גדולים ממחוז מרכז נמצאים במקום, גם כוחות שב"כ במקום מבצעים סריקות. בחינת הרקע והנסיבות בבדיקה. בשלב זה אין כל אינדיקציה להמצאות חשוד נוסף. 

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לצומת פתח את הדלתות של שתי מכוניות אחרות ופצע שני גברים. במקביל, ריסס גז מדמיע לעבר שאר הנוסעים במכוניות אחרות. בסך הכול נפגעו שמונה אנשים באורח קל מאוד, בהם שני הגברים עם פצעים שטחיים, חמישה מגז מדמיע, ואחד נוסף נפצע קלות בפניו בעימות על המחבל.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, מסר: "המחבל ניסה לדקור מספר אזרחים, שנוסעים על הציר. הוא מנסה לפתוח מספר כלי רכב כשבידו סכין וגז מדמיע. הוא מצליח לרסס ולדקור מספר אזרחים. שוטר מג"ב-ירושלים שהיה במקום מזהה את המחבל, יוצא מן הרכב ויוצר מגע ומנטרל אותו. 

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, על הפיגוע סמוך למודיעין (צילום: דוברות המשטרה)

דובר חמאס, עבד אללטיף אל-קאנוע, בירך על הפיגוע ואמר כי מדובר ב"פעולה הרואית ומסר בכך שההתנגדות נמשכת ופשעי הכיבוש והפלישות לאל-אקצא ייענו בפעולות נוספות". עוד אמר אל-קאנוע כי הפיגוע הוא "תגובה טבעית לפשעים הללו, אנו קוראים להסלים את המאבק וההתנגדות לכיבוש בכל האמצעים, כפי שאנחנו מוכנים לצאת למערכה על מנת להגן על אל-אקצא".

זירת הפיגוע סמוך למודיעין (צילום: TPS)
זירת הפיגוע סמוך למודיעין (צילום: TPS)

"הוא רץ לכיוון הרכב, פתח את הדלת וניסה לדקור את זוגתי"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שוחח עם רס"ב ד', לוחם מג"ב שניטרל את המחבל: "כל הכבוד, הגבת כמו שצריך. הצלת את החיים של בת הזוג שלך ואני לא יודע עוד כמה אנשים ניצלו פה בזכותך. יישר כוח". רס"ב ד' שהיה ברכב עם בת זוגתו שלא בתפקיד סיפר למפכ"ל על הרגעים בהם פתח המחבל את דלת רכבם בניסיון לפגוע בהם עם סכין שהייתה ברשותו. בנוסף סיפר הלוחם על השתלשלות האירוע שבסיומו ירד מהרכב, חתר למגע וביצע ירי לעבר המחבל והביא לניטרולו ובכך לסיום האירוע. 

בנוסף שוחח גם מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן עם הלוחם ואמר: "פעלת בנחישות ומקצועיות וחתרת למגע תוך סיכון ואיום ממשי לחיים שלך, חיי בת זוגתך ואזרחים נוספים. גילית אחריות רבה גם בחופשה חתרת למגע ונטרלת את המחבל, זה משקף באופן ברור את הפעילות סביב השעון של לוחמי משמר הגבול ושוטרי משטרת ישראל 24/7 לאורך כל ימות השנה".

מפכ"ל המשטרה עם לוחם מג"ב שניטרל את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שוחח עימו גם ומסר: "שוחחתי לפני דקות אחדות עם ד', שוטר ותיק במג"ב שירה וניטרל את המחבל בצומת שילת. ד' לא היה בתפקיד, בדרכו הביתה, ופעל בנחישות, ביוזמה ובאומץ והציל חיי אדם. פעם נוספת הוכח כי שוטרי ושוטרות משטרת ישראל חוצצים בין המחבלים ואזרחי ישראל. הם ראויים למלוא התודה וההערכה לכך. נמשיך להילחם במחבלים ושולחיהם בעוצמה. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים".

חייל נפצע באורח קל בפיגוע דריסה סמוך לחווארה, המחבל נוטרל ונעצר

מוקדם יותר היום, רכב פגע במספר חיילים סמוך לכפר חווארה שבאזור שכם. כתוצאה מפגיעת הרכב, נפצע לוחם צה"ל באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הלוחמים פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר הרכב, החשוד נעצר והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. נסיבות האירוע נבדקות.

רצף הפיגועים מתרחש בצל ההסלמה הביטחונית. שלשום נרצחה בפיגוע בחולון אישה בת 84. המחבל, מוסא צרצור, תושב קלקיליה בן 28, נמצא בבוקר שאחרי ללא רוח חיים אחרי שהתאבד בבית נטוש בתל אביב. לדברי גורמי הביטחון, צרצור נכנס לישראל באישור דרך מעבר איל, ולא עלה באינדיקציה של שב"כ.

בשני, ירי בוצע לעבר רכב ישראלי בסמוך לחווארה בשומרון, לא היו נפגעים, וזוהו ארבע פגיעות ברכב. בתוך כך, נבדקת האפשרות כי הירי בוצע מרכב חולף. נהג הרכב שנפגע, המשיך בנסיעה של קילומטרים בודדים עד הכניסה המזרחית לאריאל.