גורמים אמריקאים בכירים טענו הערב (שישי) בכלי תקשורת סעודי כי במהלך פגישת מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, עם ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הזהיר בלינקן כי במידה וחיזבאללה יפעל, גם אם רק לשם מפגן כוח, וושינגטון לא תוכל לעצור את ישראל מלהגיב ולא תוכל לשלוט בתגובה.

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: זו הסיבה שישראל מסכימה לוויתורים במשא ומתן עם לבנון

בצפון חוששים מעימות עם חיזבאללה: "נמצא עצמנו עם לא מעט נפגעים והרוגים"

כזכור, בתחילת החודש דווח בעיתון אלאח'באר הלבנוני כי וושינגטון הגבירה את מכבש הלחצים על ישראל, בעקבות מידע מודיעיני חדש לפיו חיזבאללה שינה את פריסת הכוחות ונערך לפעולה צבאית. בעקבות כך, הנשיא ביידן שוחח עם לפיד ודרש בו להאיץ במשא ומתן. על פי מקורות המעורים בפרטים, האמריקאים השיגו אישור ישראלי, המכונה על ידם כ"פיקדון לפיד", וכולל בין היתר את הגדרת "שדה קנא" כשטח לבנוני והיעדר כל סוג של נורמליזציה מבחינה טכנית, פיננסית ומסחרית. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בשבוע שעבר כי "לישראלים ולאמריקאים יש מספיק מידע על חוזקת ההתנגדות שלנו, אנחנו לא חלק מהמשא ומתן, אך עינינו והטילים שלנו מכוונים לעבר כריש".

מזכ"ל ארגון הטרור השיעי הוסיף כי "נתנו הזדמנות אמיתית למשא ומתן במטרה להוציא את לבנון מהכאוס הכלכלי". כמו כן, הוא הזהיר כי "על ישראל להיזהר שלבנון לא תקבל את זכויותיה, זהו קו אדום. אם יכריחו אותנו להיכנס לעימות, אנחנו מוכנים לכך. לבנון עומדת בפני הזדמנות פז שלעולם לא תחזור על עצמה. בעזרת הפקת הגז ניתן לטפל בבעיותיה".