במערכת המדינית והביטחונית מעריכים כי גוברים הסיכויים לחתימה על הסכם קביעת הגבול הימי-כלכלי עם לבנון כבר בתקופה הקרובה, כשהפערים שנותרו בין הצדדים מוגדרים בישראל כ"קטנים ופתירים". זאת, בצל איומיו של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה שאמר בשבוע שעבר כי "לישראלים ולאמריקאים יש מספיק מידע על חוזקת ההתנגדות שלנו, אנחנו לא חלק מהמשא ומתן, אך עינינו והטילים שלנו מכוונים לעבר כריש". מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל׳ אליעזר (צ'ייני) מרום, שוחח הבוקר (רביעי) עם שרון גל בתוכניתו ברדיו "גלי ישראל", והתייחס לאיומים ולתרחיש שצפוי לקרות אם נסראללה יממש אותם.

בצל איומי חיזבאללה: בישראל מעריכים כי ההסכם על הגבול הימי ייחתם בקרוב
"מוכנים לכל התרחישים": נסראללה הציג איום חדש לעבר ישראל

"אני מציע לישראל לומר את הדבר הבא: במידה ונסראללה יתקוף את אסדת כריש - הוא יהפוך למטרה", אמר מרום והוסיף: "לדעתי זה ירתיע אותו במידה מסוימת. אני לא רוצה להיכנס לפרטים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד אמר, כי עד כה ישראל נמנעה מחיסולו של נסראללה: "היו לנו הרבה הזדמנויות, בוא נאמר ככה, יותר מהזדמנות אחת - לחסל את נסראללה, אבל ישראל בחרה שלא לחסל אותו. יחד עם זאת ציין , כי "יש הזדמנויות והן יכולות להפוך לביצוע אם נרצה בכך. נסראללה לא נמצא בבונקר כל הזמן".

לסיום ציין כי הוא בעד חתימת ההסכם על הגבול הימי-כלכלי: "אני בעד לתת ללבנון באופן זמני אפילו חלק מגז אסדת כריש כי אין לנו מלחמה עם האנשים בלבנון והם בקריסת אנרגיה", אמר.