המתיחות ביהודה ושומרון: מזכ"ל ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, נאם היום (רביעי) והתייחס לחיסול אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף ולחילופי האש בין כוחות צה"ל למחבלים הפלסטינים בג'נין. נח'אלה שלח מסר מאיים לכיוונה של ישראל ואמר כי "פשעי האויב בג'נין ובגדה המערבית לא יגרמו לנו לשבת בחיבוק ידיים".

כמו כן, הצהיר נח'אלה כי "אחדות העם הפלסטיני תישאר ברשימת העדיפויות שלנו". כמו כן, בכיר חמאס, פתחי קראווי, הדגיש כי "התגובה ההירואית להסתערות של כוחות הכיבוש על מחנה הפליטים בג'נין מעידה על כך שהבחירה בהתנגדות קיימת וחיה בקרב העם הפלסטיני". בהצהרה שנשא, הוסיף כי "שיירת השהידים לא נעצרה, בין אם במחנה ג'נין, ובין אם בכל אזור פלסטין".

דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

קראווי הוסיף כי "חובתו של כל פלסטיני, ללא קשר לתפקידו, לעסוק בהתנגדות. צריך להתעמת עם התוקפנות הציונית על ידי איחוד והעצמה של הפלסטינים ולכן ההתנגדות חייבת להימשך עד שיודגש ערכו של העם הפלסטיני בעיני העולם. על שירותי הביטחון של הרשות הפלסטינית להפסיק את הקשרים שנחתמו עם הכיבוש הישראלי".

מוקדם יותר, אמר בכיר בג'יהאד האסלאמי, חאדר עדנאן, כי "הכיבוש הישראלי מנסה להטיל אימה על עמנו במחנה ג'נין על ידי פגיעה במשפחות השהיד ראאד חאזם. מאמציו לא יפגעו בנחישות של עמנו".  דובר החמאס חאזם קאסם: "ג'נין תמשיך להילחם בכיבוש עד שיגורש מארצנו. כל טרור הכיבוש לא ישבור אותנו ואת העיר העיקשת ג'נין". 

כזכור, ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב לאירועים בג'נין ומסר: "כוחות הבטחון פעלו הבוקר בנחישות במטרה לעצור מספר מחבלים המעורבים בתכנון פיגועים לרצח ישראלים, ביניהם גם אחיו של הרוצח מפיגוע הירי ברחוב דיזינגוף, שתכנן להמשיך את נתיב הדם והמוות. במהלך הפעילות נפתחה אש נגד כוחותינו ובתגובה מהירה ומדוייקת סוכלו המחבלים. הכוחות פעלו בנחישות ובדיוק מירבי בזכות מודיעין איכותי ויכולת מבצעית של צה״ל, מג"ב ושב״כ. לא נירתע ולא נהסס לפעול נגד כל מי שינסה להרים את ידו על אזרחי ישראל ועל כוחות הבטחון".