בצל ההסלמה ביהודה ושומרון והעימותים האלימים בירושלים ובג'נין, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה (בין רביעי לחמישי) שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בתוך כך, בחמאס העבירו מסר מאיים לישראל דרך מצרים, ובו הזהירו מפני "פגיעה במתחם אל-אקצא" במהלך חגי תשרי.  

הלוחמים פעלו הלילה בכפר רומנה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, בכפר עיזריה שבחטיבה המרחבית עציון ובכפר לובן א שרקייה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין ועצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. 

כמו כן, לוחמי צה"ל פעלו בכפר בידו שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין ובכפר חרבת ציר שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

חמאס במסר מאיים לישראל

העיתון "אלערבי אלג'דיד" מדווח בוקר כי לפי ראש השנה החלו לפעול "ערוצי תקשורת עקיפים" בין החמאס והג'יהאד האסלאמי לבין ישראל, זאת באמצעות קבוצת מתווכים בראשות מצרים וקטאר.

ההסלמה ביו"ש תימשך? מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי מאיים: "ההתנגדות חיה וקיימת"

ברקע ההתרעות הרבות: המשטרה נערכת לחג מתוח ביטחונית

לדברי בכיר בחמאס שצוטט בעיתון, ארגון הטרור העזתי העביר מסר לישראל ובו הזהיר מפני "פגיעה במתחם אל-אקצא" על ידי מתפללים יהודים במהלך חגי תשרי.  "החמאס שלח, באמצעות המתווך המצרי מסר לפיו הרקטות העזתיות מוכנות כתגובה לכל ההפרות. ההודעות כללו מענה להודעות שקיבלו הפלגים באמצעות מתווכים בקהיר מגורמים בישראל", טען אותו בכיר.

גורמים רשמיים במצרים עושים מאמצים בלתי פוסקים בתקופה הנוכחית למנוע כל הסלמה. קהיר קראה לגורמים בישראל לשלוט על המצב בירושלים ובסביבת מסגד אל-אקצא כדי למנוע עימותים.

עימותים בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
עימותים בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

דיווח: ארדואן ולפיד דנו בנושא השבויים בעזה

כמו כן, בקהיר עדיין מאמינים באפשרות להשיג התקדמות בעסקת השבויים, אם השקט יישמר לתקופה ארוכה. השיח על העסקה עולה שוב, זאת במקביל לחשיפת גורמים פלסטינים בכירים בעזה כי טורקיה יזמה מהלכים חדשים במהלך פגישת ארדואן-לפיד. לפי המקורות, טורקיה מבקשת לנצל את מערכת היחסים הקרובה שלה עם החמאס על מנת למלא תפקיד אזורי בעסקה המורכבת.

לפיד וארדואן (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
לפיד וארדואן (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

בניגוד למה שמועלה לגבי הדרישות הישראליות מטורקיה לסגור את משרדי חמאס במדינה, המקורות ששוחחו עם "אלערבי אלג'דיד" אמרו כי דרישות ירושלים מאנקרה בהקשר זה אינן חריגות. המקורות טענו כי ישראל מודעת לכך שנוכחותה של הנהגת חמאס בטורקיה בזמן הנוכחי, עם השיפור ביחסים בין ישראל ואנקרה, היא לטובתה. 

בנוסף חשפו כי חמאס לא קיבלה שום איתות מבכירים טורקים בנוגע לדברים שאומרים התקשורת הישראלית על סגירת משרדיהם או  העברת מקום מגוריהם של מנהיגיה מחוץ לטורקיה.