ההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון הולכת ומחריפה: מזכ"ל "הביטחוניסטים", סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, שוחח היום (חמישי) יואב מינץ ברדיו צפון והעריך כי "זו עוצמת האש שמופנית כנגד צה"ל וחלקה נובעת מזליגה של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, הפניית צד לכיוון ארגוני הטרור, לא רק בג'נין אלא גם במקומות אחרים".

ההסלמה ביו"ש תימשך? מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי מאיים: "ההתנגדות חיה וקיימת"

דיווח: הרמטכ"ל כוכבי הורה על סיכולים ממוקדים ביהודה ושומרון מהאוויר

"זה מזכיר את התמונות מחומת מגן בתקופת הלחימה הקשה שהיתה שם וזה בדיוק החשש שזה יתפתח למקומות נוספים כמו חברון, קלקיליה, ואולי גם רמאללה שזה מרכז השלטון הפלסטיני. הדבר השני שזה ההתקוממות העממית שזה המשתנה המרכזי. כל עוד הלחימה היא נגד ארגוני הטרור, לשם מופנה עיקר הכוח של צה"ל, אבל כשמדברים על התקוממות עממית, זה כבר מאפיינים של אינתיפאדה, כשהאוכלוסייה הלא חמושה מצטרפת. זו כבר נקודת מפנה", הוסיף.

בהמשך התייחס לדיווחים ולפיהם הרמטכ"ל אמר כי הוא מוכן לעצור את האימונים ולשלוח גדודים נוספים ליהודה ושומרון, ואמר כי " הכוחות של צה"ל מוגבלים בכמות שלהם. כיום הם מתוכננים לפעילות בט"ש ואימונים סדירים על פי גרף האימונים. ברגע שמחליטים לעלות מדרגה בלחימה, יש לזה הרבה משמעויות".

"גיוס כוחות מילואים שיצטרכו למלא את החלל של הכוחות הסדירים שיצטרכו להיכנס פנימה ולהילחם, פתיחת ימ"חים וכמובן השקעה כספית משמעותית וכן הלאה. זה אומר שאנחנו עוברים ללחימה. כרגע אנחנו במבצע 'שובר גלים' וזה כבר לא רק מול הגלים אלא מול הרוח שמניעה את הגלים וזה בעיקר מול הרשות הפלסטינית, החלק שמניע את הטרור, בחלקה המשמעותי, ובהם כלל ארגוני הטרור", אמר.

כמו כן, העריך כי אנו קרובים ללחימה וגיוס מילואים, אולם זה תלוי "בקריסת הרשות הפלסטינית שהיא מאד משמעותית. ככל שהרשות הולכת וקורסת, אל תוך הוואקום נכנסים ארגוני הטרור והם מכינים את השטח והולכים להיות הריבון של השטח. אני חושב שההסלמה בשטח כמעט בלתי נמנעת וכתוצאה מכך גם גיוס מילואים אלא אם כן צה"ל יחליט להיכנס ללחימה ואולי אולי יצליח לייצב את המצב. רק בחודשים האחרונים צה"ל פגע כבר מעל 100 מחבלים, שזו כמות גדולה מאד. אנחנו פשוט לא רואים את זה באירוע שמתרחש בשבוע אלא במשך שבועות ארוכים וזה בהחלט ארוע משמעותי".

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

בסיום אמר כי ישנו קשר לאירוע הנחת המכשול על מסילת הרכבת בין עכו כרמיאל לבין האירועים ביהודה ושומרון. "האירועים ביהודה ושומרון משליכים באופן ישיר על ערביי ישראל וזה בא לידי ביטוי בהתקוממות בפיגועי דקירה ובפגיעה באזרחים בכל דרך שהיא גם אם זה אומר פגיעה במסילת הרכבת שהיתה עלולה לפגוע שהרבה מאד אזרחים שהיו בדרכם לאן שהוא".

"טמונה כאן הזדמנות, שלאחר שייגמרו האירועים, מתישהו, יכול להיות שתקום פה רשות הפלסטינית יותר יציבה ופחות טרוריסטית, שעד היום שיחקה משחק כפול. מצד אחד קיימה תאום הביטחוני בינה מול ישראל. מצד שני היא המשיכה להזין את הטרור בדרכים שבעיניה היו לגיטימיות והפכה לארגון טרור ברישיון. בסופו של דבר אבו מאזן יילך מן העולם ויצטרכו להיכנס דמויות אחרות במקומו. אולי האירועים האלה בסיוע ישראל יהיו שם דמויות הרבה יציבות שיהיו טובות גם לערבים ביהודה ושומרון וגם לישראל", סיכם.