פיגוע נוסף: ירי בוצע הבוקר (ראשון) לעבר אוטובוס ומונית בין אלון מורה לבית פוריק שבשומרון. נהג המונית, כבן 40. תושב השומרון, נפצע קל בגבו, אך המשיך בנסיעה. האוטובוס כנראה היה ממוגן ירי, ולא ברור עדיין האם קליעים פגעו גם בו. הכביש בין אלון מורה לאיתמר נחסם לתנועה. זמן קצר לאחר הפיגוע, סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה כי קבוצת "גוב האריות" לקחה אחריות על הירי.

בתוך כך, בארגון חמאס הביעו שביעות רצון מהפיגוע. דובר הארגון, חאזם קאסם, אמר כי "אנו עומדים בפני מהפכה גדולה, וניתן להשיג אותה רק על ידי גירוש הכיבוש ומתנחליו מארצנו". קאסם הוסיף כי "הפיגוע בשכם התרחש במקביל לכניסת המתנחלים לאל-אקצא, כך שהמעשה הוא תגובה טבעית לפשעי הכיבוש במסגד".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, תקף את הממשלה שעל אף העלייה הברורה בטרור ובחומרתו אינה מורה לצאת למבצע רחב היקף לפגיעה בתשתית הטרור ברשות הפלסטינית: "עוד אירוע חמור שהסתיים כמעט בנס, הממשלה הזו מפקירה את התושבים שלה לגל טרור, שהשרשות הפלסטינית מחממת, הממשלה הזו מסרבת להכיר במציאות, מסרבת לצאת למבצע התקפי חומת מגן 2, מסרבת לאסוף את הנשקים, מסרבת להחזיר את המחסומים, אנחנו רואים פיגוע אחרי פיגוע, הכתובת על הקיר והיא מדממת, יש כאן אירועי ירי ופצועים יום אחר יום, זה עלול להגמר באסון. אני קורא לממשלה להתעשת, הודיעו על יציאה למבצע רחב לפגיעה בתשתית הטרור ביו"ש. תפסיקו להפקיר את התושבים בשומרון ובשאר חלקי ישראל לגל הטרור הזה".