המתיחות הביטחונית בשיאה, לאחר שהלילה (שני) שני מחבלים נוטרלו לאחר שניסו לדרוס כוח צה"ל במהלך פעילותם במחנה הפליטים ג'ילזון סמוך לרמאללה. ניסיון הפיגוע מתווסף לשורת הפיגועים שהתרחשו אמש, כאשר ירי בוצע לעבר אוטובוס ומונית בין אלון מורה לבית פוריק שבשומרון, ונהג מונית נפצע קל בגבו.

פיגוע ירי, שני במספר, התרחש סמוך לשכם, כתוצאה ממנו נפצע באורח קל לוחם שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון, עם פציעת ירי ברגלו.

מבקר המדינה מתריע: "צה"ל לא ערוך להימשכות הלחימה באיו"ש"

"לשכב, להתכופף": התיעוד הדרמטי של רגעי הפיגוע סמוך לאיתמר

יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וגיא פלג ב-103FM והתייחס להסלמה הביטחונית. בפתח דבריו הבהיר דגן כי  גם אם הליכוד היה נמצא בשלטון ברגעים האלו, הביקורת לא הייתה שונה על ההתנהלות נוכח גל הטרור שפקד את המדינה. "הממשלה הזו מפקירה את הביטחון, גם של השומרון וגם כל אזרחי מדינת ישראל. אם לא יהיה פה מבצע חומת מגן 2 גל הטרור ישטוף את כל המדינה. לפני שבועיים נס כמו שהיה אצלנו היה ביפו עם מחבל עם רובה. אני כבר כמה שבועות מתריע שיש פה תחילתו של גל טרור", אמר.

"אני חושב שאם הממשלה הזו לא תעשה פוליטיקה ותעשה מה שהיא צריכה לעשות בביטחון. אם הממשלה הזו תפסיק להפקיר את הביטחון, גם אני וגם חבריי וגם כל פוליטיקאי מהימין יגבו אותם. ואני מתחייב שהממשלה הזו לא תתעשת, אנחנו לא נניח להם. אני אומר את זה למעלה ועד למטה - תעשו את המבצע הצבאי עכשיו, תמנעו את ה-20 הרוגים האלו", אמר.

לדבריו, "הממשלה הזו לא אוספת את הנשקים בצורה יזומה, לא פועלת נגד הרשות הפלסטינית שהיא מתדלקת את גל הטרור הזה והתוצאה תעלה לנו בדם. הכתובת לא על הקיר, היא כבר מדממת. הניסים האלה יגמרו, תרשמו את מה שאני אומר".

בהמשך, חידד דגן כי הוא אינו בא בתלונות כלפי הלוחמים שפועלים מדי יום ולילה על מנת למגר את הטרור, אך טען מנגד כי "הממשלה נותנת להם כלים כמאמר המשל – להרוג את היתושים ולא לייבש את הביצה. אם אנחנו נחפש רק את החולייה עצמה שכבר ירתה, ולא נייבש את הביצה, לא נחרים את הנשקים כמו שעשו לפני שנה ולא נגדע את ההסתה ואת השמן למדורה ששופכת הרשות הפלסטינית בפעולה צבאית כנד הרשות, יהיה כאן גל טרור נוראי בכל מדינת ישראל".

"אנחנו לא נמצאים במצב של לפני חודש, יש כאן גל טרור שעלול להתפתח לאינתיפאדה, אם לא נהפוך שולחן עכשיו אנחנו נהפוך אותו אחרי הרוגים רבים - הכתובת על הקיר, היינו עלולים להיות כבר עם 20 הרוגים", הוסיף.

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

באשר לטענה כי ראש הממשלה יאיר לפיד לא עונה לשיחות מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, תקף: "עזוב את זה שהוא אורח רצוי אצל שר הביטחון בביתו הפרטי, הרי אנחנו יודעים טוב מאוד שמי שמתדלק ומוציא חלק גדול מהפיגועים זה אנשיו של אבו מאזן. הרשות הפלסטינית מתחרה בחמאס מי מוציא יותר פיגועים. מי שמחזיק את האלונקה זה שוטרים פלסטינים מה שמכונה אותם מחבלים במדים, אני אומר בצורה ברורה - הרשות הפלסטינית שופכת את הדלק על המדובר הזו, היא אשמה ומציתה את גל הטרור הזה יותר מחמאס וצריך להגיד את זה. צריך לפעול צבאית כנגד הרשות הפלסטינית, בואו לא נעבוד על עצמנו, הם לא הפתרון, הם הבעיה. החולייה שכולם מחפשים אחרי זה אנשי פת"ח".

"אבו מאזן הוא מחבל עם דם יהודי על הידיים והוא זה שמחמם את גל הטרור. אם ממשלת ישראל רוצה לגדוע את גל הטרור היא צריכה לפעול צבאית כנגד הרשות הפלסטינית שבראשה יושב אבו מאזן. אבו מאזן צריך לשבת בכלא כי אבו מאזן הוא רוצח. הוא טרוריסט, ממשיכו של ערפאת' שמניע גלי טרור ויש לו דם יהודי על הידיים. כל גל הטרור הזה רובו הגדול בגלל אנשיו", סיכם. 

בתוך כך, בעקבות כינוס חירום מול בית שר הבטחון ולאור ההסלמה במצב הבטחוני ביהודה ושומרון. החליטו ראשי המועצות על השבתת הרשויות ביהודה שומרון ובקעת הירדן והגעה של ראשי הרשויות ועובדים להפגנה בשעה 11:00 בבוקר, מול בית שר הביטחון בראש העין.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm