יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התראיין היום (שני) אצל גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM על המצב הביטחוני המתוח והאירועים האחרונים, ואמר כי "כתושב יהודה ושומרון, אנחנו לא זוכרים כבר הרבה מאוד שנים הסלמה ואובדן תחושת ביטחון כל כך גדולה כמו בשבועות האחרונים".

"לא רציני": אוהד חמו מסביר מדוע מבצע "חומת מגן 2" לא יחזיר את הביטחון

לדבריו, "ג'נין כבר לחלוטין לא בשליטה, שכם קרובה לאיבוד שליטה, ועיקר קני הטרור נמצאים כרגע בצפון השומרון. אנחנו בתקופה של המון פיגועים שבדרך נס מסתיימים כמעט ללא נפגעים בצד שלנו אבל אסור לנו לסמוך על הנס". 

עוד טען חבר הכנסת כי "הגיע הזמן שצה"ל ייכנס למבצע מאסיבי ואינטנסיבי – חומת מגן 2. זה בעיקר ישקם את ההרתעה. אי אפשר יהיה לאסוף את כל אחד ממאות אלפי כלי הנשק שחלקם מוחזקים באישור וחלקם לא. חלק מאותה איוולת כשלפני קרוב לשלושים שנה זעקנו 'אל תתנו להם רובים' והתעלמו מהקריאות. כעת קני הרובים מופנים נגד ישראל".

סמוטריץ' התייחס והעריך את רמת הפעילות הצבאית נוכח פיגועי הירי. "הפעילות הצבאית כרגע, וזו כנראה הכוונת הדרג המדיני, מתמקדת במרדף אחרי היתושים. יש חוליית טרור, ואחרי שמבצעת פיגוע מנסים ללכוד אותה. מאבק בטרור חייב להתבסס על ייבוש הביצה", הסביר. "יש עוד המון צעדים שצה"ל יכול לנקוט במסגרת ייבוש הביצות ולא נוקט בהם. מתמקדים במחבל שכבר ירה. אפשר וצריך לטפל ולגבות מחירים כבדים מהסביבה התומכת. כשהם יבינו שהמחיר שהם משלמים הוא חסר פרופורציות, הצעדים יפחיתו דרמטית את המוטיבציה לבצע את הפיגועים". חבר הכנסת קרא ל"צריבה תודעתית של הרתעה חד משמעית מול אגרוף ברזל של צבא יהודי שנלחם באויב המבקש לפגוע במדינת ישראל ותושביה".

סמוטריץ' תיאר את השלכותיו החיוביות, כך לראייתו, של מבצע חומת מגן הראשון: "לפני 20 שנה בוצע מבצע חומת מגן, והתמונות של הטנקים במרכזי ההרים, והנזק וההרס והפגיעה שהדבר הסב למחבלים, צרבה תודעה הרתעתית מאוד גדולה. הדור הצעיר בחברה הערבית באזורים האלו שמוביל כיום את הפעילות הטרוריסטית פשוט לא זוכר את התמונות האלו".

בכל הנוגע לנאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד בעצרת הכללית של האו"ם, אמר: "כשהוא מדבר על מדינה פלסטינית, הוא חוזר ומפיח את התקווה והתחושה של הערבים והטרוריסטים שהם מצליחים. מי שמסתכל על ההיסטוריה האחרונה, בכל פעם שהנהגה ישראלית חזרה לדבר על האיוולת הזו של הקמת מדינת טרור בליבה של הארץ, הדבר התפוצץ לנו בגלי טרור".

סמוטריץ' הוסיף ותקף את שר הביטחון, בני גנץ: "לדעתי הוא באמת אחד משרי הביטחון הכושלים במדינת ישראל, ודוגל בחיזוק הרשות. אחרי שלמעלה מעשר שנים, הימין בהובלת נתניהו הצליח להפוך את אבו מאזן לפרסונה נון גראטה, בא גנץ והחזיר אותו חזרה למרכז הזירה הבינלאומית במאות מיליוני שקלים מהכספים שלך ושלי שגנץ מעביר לרשות הפלסטינית".

לשאלה האם בעקבות הסקרים המחמיאים למפלגתו הם מתקרבים למצב שבו יוכל סמוטריץ' לדרוש את תפקיד ראש הממשלה, השיב כי "עמדתי ידועה. חלק מהנזק שבנט והממשלה הקודמת גרמו הוא הפער בין הגיבוי הציבורי האמיתי לבין הכוח השלטוני. מקווה שנקבל יותר מ-14 מנדטים. ההתחזקות שלנו משקפת התפכחות של החברה הישראלית". 

יו"ר הציונות הדתית שב וקרא לאיילת שקד לפרוש מהמרוץ בבחירות הקרובות: "הדבר היחיד שמסכן ומונע ממשלת ימין היא הריצה חסרת האחריות שלה. הם חייבים לפרוש כי אין להם שום סיכוי".

סמוטריץ' אף התייחס לסיום להסכם המסתמן על הגבול הימי עם לבנון: "יש פה לצערי הרב עמדת שמאל קלאסית. השמאל מוותר על כל האינטרסים ונכנע לחלוטין לאיומים בטרור. הרי מי ששולט באופן מוחלט זה חיזבאללה".