בחדשות 12 דווח הערב (שני) כי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט טרם החליט האם לתמוך בהסכם המתגבש בין ישראל ללבנון. כזכור, לבנט ישנה זכות וטו על המהלך, במידה שהוא יגיע אל שולחן הממשלה, אך במידה שהסכם זה יונח על שולחן על הקבינט, יהיה דרוש וטו של כל שרי גוש הימין, על מנת למנוע את הוצאתו של המהלך אל הפועל.

בכיר בלבנון: "נציע תיקונים בהסכם, ישראל מכירה בכך שהשגנו יותר ממנה"
דרמה בעיצומם של המגעים: ראש צוות המו"מ לשיחות עם לבנון התפטר מתפקידו  

ראש הממשלה יאיר לפיד משיב לטענות נתניהו על הסכם הגז עם לבנון (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

על פי הדיווח, ראש הממשלה לשעבר לומד את פרטי ההסכם, כולל השינויים שחלו בו מאז שסיים את כהונתו. הוא מקיים מרתון דיונים בנושא, שבסופם צפוי לקבל את החלטתו הסופית. 

בחדשות 13 דווח גם כן על התלבטותו של ראש הממשלה החליפי, וצוין כי במהלך היממה האחרונה הוא מביע הסתייגות מההסכם המתגבש. בין היתר על פי הדיווח, אמר בנט כי ההסכם המתגבש שונה ממה שהכיר, ואף תקף ש"לבנון מקבלת את מלוא מבוקשה".

כאמור, בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית במגעים שבין ישראל ללבנון בתיווכה של ארצות הברית, ונראה כי ההסכם בדרך לחתימה. המהלך נתקל בביקורת חריפה מצד האופוזיציה, ובין היתר ראש הממשלה לשעבר נתניהו קיים היום מסיבת עיתונאים, בה האשים את הממשלה כי ההסכם אינו משרת את האינטרסים של ישראל.   

יושב ראש מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יושב ראש מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הגיע הזמן להגיד חלאס. הסכם הכניעה של לפיד איננו חוקי ולא יחייב אותנו. במשך עשר השנים האחרונות של כהונתי, סירבתי להיכנע לתכתיבים של נסראללה. תוך שלושה חודשים אחרי איום אחד של נסראללה לפיד נכנע בבושת פנים. הוא נתן את כל מה שחיזבאללה דרש - חיזבאללה דרש ולפיד נתן", ציין יו"ר האופוזיציה.

עוד הוסיף נתניהו בנושא: "נסראללה מקבל שטח ריבוני של מדינת ישראל, בשיווי מיליארדי דולרים. מה אתם חושבים שהוא יעשה איתם? הוא ישתמש בכסף הזה כדי לרכוש טילים ורקטות שיכוונו לעבר ישראל. זו כניעה מבישה לטרור". עוד הוסיף: "אם לפיד מתנהל כך מחזיבללאה זה לא מפתיע שהוא מתמנהל כך מול הפטרון שלה איראן".

קודם לכן, הגן לפיד על ההסכם, והאשים את חברי האופוזיציה ב"התגייסות לתעמולת נסראללה: "אני מבין את התסכול של אלה שעשר שנים לא הצליחו להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה והחיזבאללה. ממשלת ישראל תמשיך לעבוד בשקט כדי לסגור את ההסכם לטובת עם ישראל ומדינת ישראל".