שני נערים פלסטינים נהרגו היום (שישי) ועשרות נפצעו במהלך עימותים עם כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, כך דיווח משרד הבריאות הפלסטיני. לפי הדיווחים השניים, בני 14 ו-15, נהרגו ליד רמאללה וקלקיליה. 

מדובר צה"ל נמסר כי לוחמי צה"ל שהיו בפעילות מבצעית שגרתית סמוך לעיר קלקיליה שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים, זיהו מוקדם יותר חשוד שהשליך בקבוקי תבערה לעברם. הלוחמים הגיבו בירי לעבר החשוד. זוהתה פגיעה והאירוע מתוחקר.

נער שנהרג מאש צהל לפי דיווחים פלסטיניים (צילום: רשתות ערביות)
נער שנהרג מאש צהל לפי דיווחים פלסטיניים (צילום: רשתות ערביות)

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע ​​על מותו של הילד עאדל איברהים דאוד, בן 14, מפצעים אנושים שנגרמו מכדורים חיים בראשו אחר הצהריים בקלקיליה.

עוד דווח כי מקורות רפואיים ציינו כי צעיר מת בבית החולים אל-איסתישרי ברמאללה מפצעים קשים בראשו שנגרמו מכדורים חיים במהלך עימותים שפרצו במזרעה המערבית.

הסהר האדום מצדו מסר כי צוותיו טיפלו ב-50 פצועים בעימותים ביו"ש, בהם 33 בגז מדמיע, 9 בכדורי גומי ו-8 במכות ותקיפות.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את "המשך הפשעים של הכיבוש הישראלי" ואת הריגתם של שני הצעירים הפלסטינים מוקדם יותר. בהודעה מטעם דובר הנשיאות, נביל אבו-רדינה, נמסר כי "הפשעים הללו מהווים המשך של ההפרות וההוצאות להורג בשטח המתמשכות, המדיניות הזו תוביל לפיצוץ המצב ולעוד מתיחות וחוסר יציבות".

עוד נמסר כי ממשלת ישראל נושאת באחריות הישירה להסלמה ולהשלכותיה וכי "על הקהילה הבינלאומית והממשל האמריקאי לפעול על מנת לעצור את המדיניות הישראלית הפושעת לפני שיהיה מאוחר מדי".

גם בחמאס התייחסו למותם של השניים ומסרו כי "הפגיעה בצעירים ובילדים ומעשי ההרג חושפים את הפנים האמיתיות של הכיבוש הפושע". עוד נמסר בהודעה מטעם הארגון כי "ישראל לא תצליח להתמודד מול ההתקוממות העממית ההולכת וגוברת, הכיבוש ישלם את המחיר באמצעות כוחותיו ומתנחליו".