הרשות הפלסטינית האשימה היום (שבת) את ישראל במלחמה כוללת לאחר שארבעה פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל במהלך סוף השבוע, כאשר ביניהם שני נערים שנהרגו ליד רמאללה ושניים נוספים שהתעמתו עם צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. "העם הפלסטיני שלנו עומד בפני מלחמה כוללת שלא נפסקה לרגע אחד", אמר דובר נשיאות הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודינה.

המתיחות בשטחים: שני נערים פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל
צה"ל עצר מבוקש בג'נין; הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים בחילופי אש עם הכוחות

דובר הרשות קרא לממשל האמריקאי לקיים את הבטחותיו וביקש כי "יעצור את כל הצעדים החד-צדדיים ויפעיל לחץ רציני על ישראל להפסיק את מלחמתה המקיפה נגד עמנו הפלסטיני לפני שיהיה מאוחר מדי". כמו כן, כינה אבו רודינה את ישראל כ"הזויה" אם היא מאמינה ש"פשעים" יביאו לביטחון ויציבות.

"ישראל חייבת להיות מודעת לכך שהעם האיתן שלנו יישאר מחויב לזכויותיו ולהגן על אדמתם ועל האתרים הקדושים שלהם בכל מחיר", הוסיף ורמז שהפלסטינים יישמו החלטות קודמות של אש"ף להפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל ויושעו כל ההסכמים החתומים בין שני הצדדים. בנוסף, איים שהפלסטינים ימשיכו במאמצים להעמיד את ישראל לדין בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי ובפורומים בינלאומיים אחרים, וכן הזהיר כי המשך ההסלמה ידחוף את העניינים לעבר "פיצוץ מקיף שיהיו לו השלכות הרסניות לכולם".

כוחות צה''ל ומחבלים בג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
כוחות צה''ל ומחבלים בג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

כזכור, בעת פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין נעצר המבוקש צאלח סמיר אבו זינה, בן 25, פעיל ארגון הג'יאהד האיסלאמי שהורשע פעמיים בעבר על רקע מעורבות בפעילות טרור ושוחרר לאחרונה בשנת 2020. מאז שחרורו, שב צאלח למעורבות בפעילות טרור, תכנן ואף ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל שפעלו באזור.