לוחמת צה"ל נרצחה הלילה (בין שבת לראשון) בפיגוע ירי במחסום שועפאט בירושלים. בנוסף, מאבטח כבן 30 נפצע באורח אנוש מירי בראשו ושני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל מרסיסים. השר לביטחון פנים, עמר בר לב, שוחח הבוקר בכאן ב' והתייחס לפיגוע: "הרכב המשיך עד שהנהג נטש אותו והמחבל ברח לצד השני. זה איזור מאוד קרוב למחנה הפליטים שועפאט, לשם הוא כנראה ברח. זה הבית שלו".

"מחנה הפליטים מכותר, כולל כוח של צהל שמכתר אותו בהיקף יותר רחוק, כוחות משטרה נמצאים שם ובמקומות אחרים. יש פעולה צמודה עם השב"כ. מעריך שיתפסו את המחבל, כפי שתפסו את שלושת השותפים הראשונים. ייתכן שזה ייקח שעות, ימים, אבל נתפוס אותו. זה לא פעם ראשונה שיוצאים מחבלים ממזרח י-ם. אירוע מאוד קשה, מקווה שהמחבל הרביעי ייתפס. התמונה לגורמי הביטחון, שב"כ ומשטרה - ברורה. משטרת ישראל בכוננות מוגברת, תקופת החגים היא רגישה מאוד. יש כוחות גדולים ברחבי העיר", הוסיף.

פיגוע הירי במחסום שועפט בירושלים (צילום: פלאש 90)
פיגוע הירי במחסום שועפט בירושלים (צילום: פלאש 90)

בהמשך, התייחס להחלטת הדרג המדיני שלא להטיל סגר ביהודה ושומרון במהלך חג הסוכות ואמר כי "הסמכות להחליט על סגר היא של שר הביטחון. אין לי ספק שהשר יעשה הערכת מצב מחודשת, יחד איתי ועם רה"מ. לאור ההתפתחויות נקבל  את ההחלטה. אין סיבה כרגע להחליט על יום שלישי. התפיסה שלנו היא לא תפיסה של ענישה קולקטיבית, הפרד ומשול. הדילמה היא אמיתית ולא נתחמק מלדון בה. הדיון יעשה במוצאי החג".

בסיום, התייחס להסלמה הביטחונית וטען כי "עושים את המקסימום שלא להגיע למערכה ביהודה ושומרון, אבל אין ספק שהאירועים שקורים בשבועות וימים האחרונים, הם באינטנסיביות גדולה. אנחנו עושים את המאמצים, אבל אם זה לא יספיק נאלץ לעשות מבצע גדול בצפון שומרון. למעט האירוע הקשה הזה, כוחות הביטחון מצליחים לשים את היד על פצצות מתקתקות באיזור שכם וג'נין. מתקרבים למבצע צבאי, המועד לא הגיע. צריך להמשיך לבחון ולקבל החלטות".