סמל נועה לזר ז"ל היא הלוחמת שנפלה אמש בפיגוע הירי במחסום שועפאט בירושלים, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום.  לזר ז"ל בת ה-18 מבת חפר, הייתה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית. היא הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה. מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר כי הלוויתה תתקיים מחר בצאת החג, בבית העלמין בכפר יונה.

השר בר-לב: "מתקרבים למבצע צבאי בצפון השומרון"

לזר פונתה לבית החולים במצב אנוש, שם נקבע מותה. ההודעה נמסרה למשפחת הלוחמת. כמן כן, מאבטח כבן 30 נפצע באורח אנוש מירי בראשו. הוא אושפז בבית החולים הדסה הר הצופים, שם יוצב מצבו, ולאחר מכן הועבר להדסה עין כרם שם יעבור ניתוח. בפיגוע נפצעו גם שני לוחמי מג"ב באורח קל מרסיסים.

ליהי אביזוהר, בת 20 המתגוררת בסמוך לסבים של נועה ולמדה בשכבה מעליה בבית הספר סיפרה לוואלה! כי היא הייתה "ילדה מדהימה, חברה טובה לחבריה, תמיד אהבה את כולם. היא הייתה חניכה בשבט גולן של הצופים, הייתה ילדה מאוד טובה ממשפחה מאוד מכובדת. אנחנו ממש בהלם".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ספד לה ואמר: "בלב שבור קיבלתי את ההודעה על מותה של לוחמת צה״ל, סמל נועה לזר מגדוד ארז, שנרצחה בפיגוע ירי על ידי מחבל מתועב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים למשפחתה וחבריה, אין מילים שיכולות להקל על האובדן הגדול. לא נשקוט ולא ננוח עד שנמצה את הדין עם הרוצחים הנתעבים". 

 נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מסר: "שולח תנחומים למשפחתה האבלה של לוחמת צה״ל, סמל נועה לזר ז״ל ששמחת החג הפכה עבורם לאבל נורא ומתפלל להחלמת הפצוע מפיגוע הירי בירושלים. אף מחבל נתעב לא ישבור את רוחנו. נילחם בטרור ונמשיך לבנות את חיינו ולשמור על שגרת החגים. סומכים על צה״ל ועל כוחות הבטחון".

שר הביטחון בני גנץ: ״צער עמוק על נפילתה של לוחמת צה״ל סמל נועה לזר בפיגוע במעבר שועפאט. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים. ‏המאבק בטרור יימשך בכל הגזרות ובכל העוצמה הנדרשת. נשים את ידינו על המחבל המתועב ועל כל מי שסייע לו.״

שר התרבות והספורט חילי טרופר: ״הלב נשבר עם הידיעה על הירצחה של סמל נועה לזר זכרה לברכה בידי מחבלים שפלים. תנחומים גדולים למשפחתה ברגע קשה זה. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים. כוחות הביטחון ימשיכו להילחם בטרור ללא מורא ויפעלו עד שישימו ידם על המרצחים".

ח"כ ניר ברקת:" הלב נשבר מהבשורה הקשה על הירצחה של לוחמת צה״ל סמל נועה לזר ז"ל מבת חפר בפיגוע הירי בירושלים. נועה ז״ל רק בת 18 במותה, שירתה כלוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית מתוך שליחות והקרבה למען עם ישראל ומדינת ישראל. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתה, שאיבדה את היקר לה מכל. יהי זכרה ברוך".

זירת הפיגוע במחסום שועפט בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע במחסום שועפט בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, המצוד אחר המחבל וסייענים נוספים נמשך. עד כה נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע, מעצרו של הראשון שבהם בוצע לאחר שהסגיר את עצמו למשטרה. כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג״ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת, שב״כ וכוחות צה״ל, ממשיכים לפעול במצוד אחר המחבל, תוך ביצוע סריקות נרחבות ומגוון רחב של פעולות ופעילות ללכידתו.