המצוד הנרחב אחר המחבל עודאי תמימי, שירה למוות בלוחמת נועה לזר ז"ל ופצע באורח קשה מאוד מאבטח במחסום שועפאט בצפון ירושלים, נמשך לצד חקירת האירוע.

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים: "הערכה היא שהוא עדיין בתוך מחנה הפליטים שועפאט לכן שם מתרכזים רוב המאמצים. כל הימים האחרונים יש מהומות, אנחנו כמובן באותו הלילה זיהינו את התבית שלו ונעצרו חלק מבני המשפחה. עושים את המקסימום בשביל לתפוס אותו, אני מאמין שנתפוס אותו, יכול להיות שזה יקח זמן אבל אנחנו נתפוס אותו. הוא לא ימשיך להסתובב"

תסמונת הש"ג: אסור שתחקיר הפיגוע בי-ם יעסוק רק בתפקוד הלוחמים | טל לב רם

"ילדה מדהימה": סמל נועה לזר ז״ל היא הלוחמת שנפלה בפיגוע הירי בירושלים

הדברים לא נראים טוב. יש הערכה את שלי, צריך לחכות לתחקיר ולראות את המשמעויות. אני מניח שחלק מהמסקנות של התחקיר יתייחסו להחלפת החיילים באזרחים במעברים. יהיה תחקיר יסודי, נפיק את הלקחים ונראה מה ניתן לעשות. יש משמעויות כספיות. במסגרת כל מכלול התחקיר, גם הנושא הזה יעלה", אמר.

"כל עוד יושבים בשקט נאפשר לפלסטינים מיו"ש לעבוד בישראל"

לדבריו, בכל פגיעה באזרחי ישראל, הנהגת החמאס צריכה לשלם מחיר - זה מה שאנחנו עושים. אנחנו לא ממתינים לפיגועים, אלא פועלים. הנהגת חמאס הבינה את המדיניות של הממשלה הזו - כל עוד אתם יושבים בשקט נאפשר לפלסטינים לבוא לעבוד. בעלות השחר החמאס לא הצטרף כי הוא הבין שתהיה פגיעה כלכלית קשה. לגבי יו"ש וי-ם, מרבית הפעילות שלו היא פייק ניוז".

בהמשך, התייחס להסלמה האחרונה והזהיר כי "מה שקורה ביהודה ושומרון, זה הסלמה של החודשים האחרונים - אנחנו עושים את המקסימום כדי שזה לא יתפשט. אם לא נצליח, נאלץ לצאת למבצע צבאי רחב. מה שמנחה אותנו זה מה שצריך לעשות. הפעולות שאנחנו עושים מדברים בעד עצמם".

עימותים במחנה הפליטים שועפאט (צילום: פלאש 90)
עימותים במחנה הפליטים שועפאט (צילום: פלאש 90)

בסיום, התייחס השר בר-לב לאלימות בחברה הערבית וטען כי "מספר הנרצחים הוא 76, 20 אחוז פחות מהתקופה המקבילה אשתקד. פעם ראשונה שהצלחנו להוריד את מספר הנרצחים, אם זה לא שינוי דרמטי- תגידו לי אתם מה זה שינוי דרמטי".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM