ישראלי נפצע באורח קשה בפיגוע ירי שארע היום (שלישי) סמוך לשבי שומרון שבצפון שומרון. לאחר קבלת טיפול רפואי בשטח, הועבר הפצוע להמשך טיפול בבית החולים מאיר בכפר סבא. מחקירה ראשונית עולה כי הירי התבצע מרכב חולף, ארגון הטרור "גוב האריות" לקח אחריות על הפיגוע.

בהמשך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים על פיגוע ירי נוסף שבוצע על ידי מחבלים מהכפר דיר שרף לעבר כוח צה"ל סמוך לשבי שומרון, לא דווח על נפגעים. על פי הדיווח, גם כן ארגון הטרור "גוב האריות" לקח אחריות.

זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר בתגובה: "אוזלת היד של הממשלה הזו עולה בדם, אנחנו כבר יותר מחודש מתחננים, מתריעים צועקים, תסגרו את המחסומים, תאספו את הנשקים, תפסיקו את ההסתה, תוציאו פעולה צבאית נגד הרשות הפלסטינית שמחממת כאן גל של טרור".

"מרקם החיים של תומכי הטרור בשכם שווה יותר מהדם של אזרחי מדינת ישראל.  זה עולה בדם של אזרחים, זה עולה בדם של חיילים, זה עולה בדם של מאבטחים במחסומים.  אנחנו דורשים מהממשלה הזו להתעשת היא צריכה ללכת הביתה כי היא מפקירה את החיים של אזרחי מדינת ישראל וגם של החיילים.  שנו את הפרדיגמה תפסיקו להעדיף את מרקם החיים של האויבים שלנו על החיים של אזרחי מדינת ישראל", הוסיף.

האירוע מתרחש בצל ההסלמה הביטחונית האחרונה ומספר ימים בודדים לאחר הפיגוע במחסום שועפאט ובמהלכו נפלה לוחמת צה"ל נועה לזר ז"ל ומאבטח נוסף נפצע באורח קשה.  כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומג״ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת ומסוק המערך האווירי של המשטרה, עורכים מצוד במחנה הפליטים שועפאט אחר המחבל והמעורבים בפיגוע.

זהותו של המחבל, בשנות ה-20 לחייו, ידועה היטב לשב"כ ולמשטרה, והוא לא מוכר מעבירות ביטחון קודמות. עד כה נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע וסיוע למחבל. מעצרו של הראשון שבהם בוצע לאחר שהסגיר את עצמו למשטרה. במקביל, המשטרה והשב"כ עצרו ארבעה חשודים וביניהם שני אחיו של המחבל, ומספר בני משפחתו עוכבו לחקירה כאשר בסיומה יוחלט אם לעצור אותם.