דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי סמ"ר עידו ברוך בן 21 הוא החייל שנהרג בפיגוע סמוך לשבי שומרון. במהלכו, מחבלים ירו מרכב לעבר לוחמי צה"ל שביצעו פעילות מבצעית לאבטחת האזור ולהגנת התושבים. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים.

לוחם צה"ל נהרג בפיגוע ירי בצפון השומרון, מצוד אחר המחבל

לאחר תחקיר ראשוני, בצה"ל מעריכים כי האירוע החל כמה דקות לאחר השעה 12 בצהריים, כאשר ירי בוצע מרכב חולף באמצעות נשק אוטומטי 9 מ"מ לעבר עמדה צבאית של לוחמי סיירת גבעתי. 

הכוח שהיה במקום אבטח תהלוכה שגרתית שמתרחשת מדי שנה, ואושרה מבחינת אבטחה. כאשר בשל חגי תשרי הכוחות תוגברו בשני גדולים ושש פלוגות נוספות. בצה"ל סבורים כי הירי בוצע מטווח קצר ובזמן נסיעה מהירה, וכך הלוחמים בעמדה לא הספיק להשיב אש - אך נקודה זו תיבדק בתחקיר לצד תפקוד הלוחמים באירוע. 

בתוך כך, משפחתו של עידו ברוך ז"ל ביקשה לתרום את איבריו לאחר שהיה לו כרטיס אדי. קרניות עיניו נוצלו במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא ויושתלו בהמשך בחולים אחרים.

זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

בתוך כך, ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס למותו של ברוך ואמר: "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב. בצער וכאב קיבלתי את ההודעה על מותו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל בעת מילוי תפקידו, בפיגוע ירי שבוצע בידי מחבל נתעב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים חמים למשפחתו וחבריו לחטיבה. המילים אינן יכולות להביע את הצער והכאב הגדול. לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים. יהי זכרו ברוך".