הרמטכ"ל וראש המוסד הבהירו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי ההסכם הימי עם לבנון אינו "טוב לחיזבאללה", כך דיווח היום (רביעי) ברק רביד בוואלה! לפי שני מקורות שהשתתפו בישיבת הקבינט

לפי הדיווח, ראש המוסד דדי ברנע אמר במהלך הישיבה כי מי שטוען שההסכם על הגבול הימי הוא הישג עבור חיזבאללה אינו מבין את המצב בלבנון. בהמשך, הרמטכ"ל אביב כוכבי הצטרף לדברי ראש המוסד ואמר כי ההסכם אינו טוב עבור חיזבאללה. 

הקבינט אישר את ההסכם הימי עם לבנון; לפיד הודיע שיזמין את נתניהו לתדרוך בנושא
ישראל ולבנון אישרו את הסכם הגבול הימי; לפיד: "הישג היסטורי"

הקבינט המדיני-ביטחוני דן בהסכם על הגבול הימי עם לבנון. צילום: איתי בית און, לע"מ

לדברי ראש המוסד ברנע, ההסכם אינו טוב לחיזבאללה כיוון שהוא מהווה הכרה דה-פקטו בישראל, דבר לו חיזבאללה מתנגד. ברנע הוסיף כי חיזבאללה החל לעסוק בנושא הסכם הגבול הימי בצורה רצינית רק בחודש מאי האחרון, כשהארגון זיהה שדעת הקהל בלבנון תומכת בהסכם. "חיזבאללה לא רצה הסכם עם ישראל אבל הבין שלאור המשבר הפוליטי הפנימי בלבנון יש לו הזדמנות להרוויח נקודות בדעת הקהל", אמר ברנע. 
 
מוקדם יותר היום אישר הקבינט המדיני-ביטחוני לקדם את ההסכם הימי עם לבנון, כשכל המשתתפים - למעט השרה איילת שקד שנמנעה - הצביעו בעדו. על פי הודעת לשכת ראש הממשלה יאיר לפיד, הקבינט הצביע על הנוסח, שלפיו "יש חשיבות ודחיפות בהגעה להסכם הימי בין ישראל לבין לבנון בעת הזו. חברי הקבינט הביעו תמיכה בקידום הליכי אישור ההסכם על ידי הממשלה". לפיד עדכן את השרים כי הוא יזמין לשיחת תדרוך את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שתוקף בחריפות את ההסכם.

שר הביטחון בני גנץ על הסכם עם לבנון ( צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שיכול היה להטיל וטו על ההצעה, אמר כי בנסיבות הנוכחיות, נכון להעביר אותו. לדבריו, לא מדובר ב"הסכם היסטורי, אך גם לא בהסכם כניעה מביש". עוד אמר בנט כי "לא כל מה שטוב ללבנון הוא רע ישראל. יש פעמים שאפשר להגיע למצב של רווח לשני הצדדים. ראיתי ערך בהגעה להסכם, אך לא בכל מחיר, וודאי לא תחת איומים. כעת הגיעו להסכם בתנאים ובדרך שונים ממה שתכננו, ובכל זאת, בנסיבות הנוכחיות, נכון לאשרו". 
 
בנט הוסיף כי החליט לתמוך בהסכם אחרי שלמד את עמדת מערכת הביטחון, אף שישראל נמצאת ערב בחירות. "במצב עניינים רגיל, היה עלינו לחכות עם ההחלטה לממשלה הבאה, אולם הנסיבות מחייבות לקבל החלטה כבר עכשיו, שכן אתגרי הביטחון, כפי שהוצגו על ידי כל ראשי המערכות, מייצרים חלון החלטה צר וקצר", אמר.

אחרי ההצבעה בקבינט, גוש המפלגות התומכות ביו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קראו ליו"ר הכנסת מיקי לוי לחייב הצבעה על ההסכם, אף שהיועצת המשפטית לממשלה סבורה כי אין חובה חוקית לכך. הן קראו גם לבנט, לשקד, לגדעון סער, ולזאב אלקין, ליועז הנדל וליפעת שאשא-ביטון להתנגד להסכם ולהשתמש בזכות הווטו של "גוש ימינה".