ההכרזה הדרמטית על ההסכם שהושג בין ישראל ללבנון בנושא הגבול הימי עוררה תגובות סוערות במדינה, שנעו בין תמיכה - לביקורת חריפה. בין המבקרים הקשים ניתן למצוא את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שכינה את ההסכם "מביש וחובבני". הדברים הללו נאמרו, לאחר שאמר לא פעם כי הוא מתנגד להסכם ויבטל אותו כאשר יחזור לשלטון

הקבינט אישר את ההסכם הימי עם לבנון; לפיד הודיע שיזמין את נתניהו לתדרוך בנושא
דיווח: ראש המוסד והרמטכ"ל הבהירו בישיבת הקבינט כי "ההסכם לא טוב לחיזבאללה"
לפיד על ההסכם: "זהו הישג כביר"; גנץ: "קובע משוואה ביטחונית חדשה"

חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), יושב ראש ועדת חוץ וביטחון ולשעבר המשנה לראש המוסד, שוחח הבוקר (חמישי) עם ענת דוידוב וניסים משעל על הנושא, ותקף את נתניהו. "הוא תמיד אומר מה שמשרת אותו באותו הרגע ולא מה שנכון. הרי הוא לא באמת חושב ככה", הסביר במהלך הראיון ב-103FM, "נתניהו יודע שזה הסכם מצוין. מי שנכנע לטרור באופן מובהק בכל השנים זה בנימין נתניהו. הוא היה חותם על ההסכם הזה בשתי ידיים. חבל שהוא תמיד לוקח את האינטרס האישי שלו, ושביטחון ישראל ילך לעזאזל".

בנימין נתניהו מתייחס להגעה להסכם עם לבנון. (צילום: דוברות הליכוד)

הוא המשיך: "נתניהו יודע שהוא לא יהיה ראש הממשלה הבא. אני חושב שהוא כבר מבין שהציבור בישראל מבין שמדובר באדם שלא מעניין אותו שום דבר, גם לא ביטחון ישראל לא מעניין אותו. השיקולים שלנו לגבי הסכם כזה או אחר, או לגבי החזון של המדינה, נעשים על פי שיקולים אסטרטגים שטובים לישראל או לא לפי שיקולי בחירות". לדבריו, הרי אם היינו הולכים לפי שיקולי בחירות - לא היינו רצים להסכם הזה. במקרה הזה, ישראל התפשרה - לא ויתרה", הדגיש.

בן ברק התייחס לסעיפי ההסכם וציין כי "הכסף לא יכול להגיע לידיים של נסראללה, מפני שיש ערבויות אמריקאיות. אחרי שנעביר את הכסף לחברות, הן יעבירו את אותו ישירות לממשלת לבנון - כל חברה שתעשה שימוש אחר בכסף - תעמוד בפני סנקציות, זה חלק מההסכם. לכן, זה מבטיח שזה יובער לממשלת לבנון ולתחנות הכוח של החשמל".  

"נסראללה יכול להגיד מה שהוא רוצה וגם נתניהו אומר מה שהוא רוצה, אבל בסוף כשמתסכלים בראייה אסטרטגית מבינים שלבנון תפסיק להיות תלויה שנפט האיראני, שזה המצב היום", סיכם,  היא תקבל גז משלה כדי להניע את תחנות הכוח וכולנו מקווים שיהיה שם באמת גז - לטובת שני הצדדים ולטובת הביטחון האנרגטי של אירופה". 

עריכה: דוד זבולוני, 103FM