קארין לזר, אמה של סמלת נועה לזר ז"ל, שנרצחה בפיגוע הירי במחסום שועפאט שבמזרח ירושלים ביום שבת, סיפרה היום (חמישי) לשלומי גבאי ב"וואלה!" על ההתמודדות עם אובדן בתה. "כשהיא לא ענתה הבנתי שהיה פיגוע", אמרה.

פיגוע הירי בירושלים: לוחמת צה"ל מתה מפצעיה, נמשך המצוד אחר המחבל
יורה לעבר הלוחמים ונמלט מהמקום: תיעוד מצמרר מפיגוע הירי בירושלים

לזר סיפרה כי נועה היתה שכלתנית, בוגרת ודבקה במטרה. "היא מאוד רצתה להיות לוחמת, והיא עשתה את התפקיד שלה הכי טוב שיש. מאוד אהבה את זה. היא לא חששה לרגע. היא הרגישה מאוד מוגנת לא היה לה פחד. היא אמרה לי 'אל תדאגי אני מוגנת'. אני לא ישנתי בלילה, אבל היא לא חששה.

לזר תיארה את הרגעים האחרונים שבילתה עם בתה: "ביום כיפור היא הייתה אצלי. היינו צמודות כל הכיפור, היא הכינה ארוחה טעימה, טיילנו בחוץ, היינו כל הכיפור ביחד. זו הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותה".

היא סיפרה על הימים האחרונים, ועל הרגעים בהם הבינה שבתה הייתה בפיגוע הירי. "היינו חברות ממש טובות, היינו מדברות כמעט כל יום, בעיקר בסיום המשמרת. דיברתי איתה בפעם האחרונה בשישי בערב. בשבת שאלתי אותה מה קורה, היא אמרה 'מעולה אני עולה למשמרת עד תשע. בשתי דקות לתשע שלחתי לה 'איך הייתה המשמרת' בלי לדעת שהיה פיגוע. כשהיא לא ענתה הבנתי שהיה פיגוע".

ביום ראשון הובאה לזר, בת 18 במותה, למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר יונה. אמה ספדה לה ואמרה "אני נמצאת בסיוט שלא נגמר. כל כך שמחה שהתעקשתי להישאר איתך ביום כיפור. את ילדה שכל אמא רוצה שתהיה לה. כל כך רצית להיות לוחמת והלכת עם זה עד הסוף".

האם סיפרה בהספד על הרגע בו הבינה כי בתה הייתה מעורבת בפיגוע: "אומרים שאמא מרגישה שקורה משהו לילד שלה. קבענו שתמיד את מסמסת לי כשאת מתחילה ומסיימת משמרת. כשסימסתי לך ולא ענית לי ידעתי שקרה הנורא מכל, אבל לא רציתי להאמין. הראש ידע והבין אבל הלב סירב לקבל".
 
לזר, תושבת בת חפר, הייתה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית והועלתה לדרגת סמל לאחר מותה.