ההסלמה הביטחונית: על רקע העימותים וחילופי האש שאירעו בג'נין, ארגוני הטרור ברצועת עזה הצהירו היום (שישי) כי "הם עוקבים מקרוב אחר הפשעים שמבצעת ישראל נגד עמנו והאתרים הקדושים שלנו, כמו חילול אל-אקצא". כמו כן, שלחו מסר מאיים לכיוונה של ישראל, וקראו לפלסטינים במזרח ירושלים וביהודה ושומרון "להסלים את העימותים נגד כוחות הביטחון".

בתוך כך, ארגוני הטרור מסרו בנוסף כי "מה שקרה היום בגדה הוא פרובוקציה נגד הרגשות של עמנו ושל כל האנשים החופשיים בעולם. תוקפנות בוטה נגד הערים, הכפרים, המחנות שלנו ובירתנו הנצחית. זאת, על רקע הכישלון וחוסר היכולת של צבא האויב מול גיבורי שועפאט והגיבורים שלנו בכל מקום שהוא". בנוסף, חדר המבצעים הדגיש כי "אנו צופים בגאווה בהתנגדות ההרואית בגדה המערבית הכבושה ובירושלים. אנ ועוקבים אחר הגיבורים בשכם, ג'נין, רמאללה, בית לחם, קלקיליה וחברון".

מתפרעים פלסטינים במחנה הפליטים שועפאט (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
מתפרעים פלסטינים במחנה הפליטים שועפאט (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

כמו כן, ארגוני הטרור גיבו את הארגונים השונים ובגדה, והצהירו כי "אנו עוקבים אחר הלוחמים מכל הפלגים הפלסטינים, במיוחד לקבוצות 'גוב האריות', החטיבות בשכם, ג'נין וטול-כרם. זאת כביטוי לרוח המאבק האמיתי של עמנו נגד הכובש והחלטתנו להגיב נגד התוקפנות בירושלים ובאל-אקצא. ההפרות באל-אקצא, התגברות הפשיעה בירושלים וחילול הקודש, היא קריאה לעמנו בגדה המערבית להסלים את הכעס ולהמשיך להגיב לתוקפנות הציונית הברברית נגד המקומות הקדושים. כל עמנו מגויס היום להגן על קדושתנו ולהילחם בכיבוש בכוח ובכעס".

מוקדם יותר, כוחות ימ״ס, צה"ל, מג״ב ושב"כ פעלו היום (שישי) במחנה הפליטים ג'נין נגד גורמי הטרור באזור. במהלך הפעילות, אירעו חילופי אש בין חמושים פלסטינים לכוחות הביטחון, וחוסלו שלושה מחבלים פלסטינים. בין ההרוגים, עבדאללה אחמד, רופא בתפקידו במשרה מקצועית ברמאללה, שעל פי הערכות, לקח בעבר חלק בירי לעבר הביטחון. על פי דיווחים פלסטינים, לאחר שנורה, נמצא כשהוא רעול פנים וירוי.

בתוך כך, שני המחבלים האחרים שנהרגו הם מתן פאיק חוסיין דבאיה, ועבדאללה סעד עבד אל-כרים אל-אחמד, תושבי מחנה הפליטים ג'נין. מזכיר תנועת הפת"ח בג'נין, עטא אבו ארמילה הצהיר כי "עבדאללה אלאחמד (אבו תין), איש התנועה נהרג בעת שנלחם כתף אל כתף עם לוחמי ההתנגדות".