שבוע לאחר פיגוע הירי בו נרצחה לוחמת צה"ל, סמלת נועה לזר ז"ל, ומאבטח נפצע באורח קשה, והמחבל שביצע את הפיגוע במחסום שועפט בצפון ירושלים, עודאי כאמל תמימי, טרם נתפס. היום (שבת) הועלה סרטון ברשתות הערביות, ובו נראים צעירים ממחנה הפליטים שועפט מגלחים את ראשם במטרה לבלבל את כוחות המשטרה, צה"ל ושב"כ שמחפשים אחר המחבל, ולהיראות דומים לו. 

נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים; הוארך מעצר החשודים
נמשך המצוד אחר המחבל; נועה לזר ז"ל הובאה למנוחות
אמה של הלוחמת שנרצחה במחסום בי-ם: "לא ישנתי בלילה, אבל היא לא חששה"

בתוך כך החפ"ק המשטרתי המשולב, שבראשו עומד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, ממשיך במצוד אחר המפגע וכולל כוחות משטרה גדולים כמו מג"ב, שב"כ וצה"ל שמבצעים מעצרים לא מעטים, לרבות של בני משפחת המחבל, במטרה להפעיל עליו לחץ שיסגיר את עצמו.

הפעילות מתבצעת הן במישור המודיעיני והן במישור החקירתי והגלוי, מהקרקע ומהאוויר, באמצעות מגוון אמצעים טכנולוגיים מתוחכמים וכוחות מיוחדים. לפי הערכות, המחבל, שאינו בעל עבר ביטחוני, מסתתר בשועפט או בעיירה הסמוכה ענאתא, וינסה לעבור אל שטחי הרשות.

עד כה עצרו ותחקרו כוחות הביטחון את אחיו, את אביו ואת אמו של המחבל. נעצר גם הנהג שהסיע אותו אל המחסום שבו ירה על המאבטחים. במערכת הביטחון סבורים כי הנהג, שהסגיר את עצמו למשטרה לאחר שברח מהמעבר בזמן הפיגוע, לא ידע על כוונת המחבל לבצע פיגוע וכי הוא אינו מעורב בו. כמו כן נעצרו מספר חשודים נוספים בחשד שסייעו למחבל.