המלחמה ב"גוב האריות": בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים שר הביטחון גנץ, הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של גורמי הטרור, פעילי הארגון, במרחב העיר שכם. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מסר בתגובה: ״מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. ידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסיה האזרחית בשכם - שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל״.

בתוך כך, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והבקעה והעמקים. בפעילות לוחמי צה"ל בעיר בית לחם שבמרחב חטיבת עציון, נעצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, בעוד שבטובאס שבמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, נעצר מבוקש אחד החשוד במעורבות בפעילות טרור. 

אמש הובא חשוד למעצר במפקדת החטיבה מרחבית יהודה, לאחר שניסה לחטוף נשק של קצין צה"ל ותקף באלימות חייל. החייל פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי באוויר ולאחריו ירי לעבר החשוד, זוהתה פגיעה.

חשש מהתלקחות באזור חווארה

סוף השבוע האחרון היה עמוס באירועים ביטחוניים ביהודה ושומרון, אך למרות הקריאות ליום זעם ולהפרות סדר המוניות, השטח נותר רגוע ומעט אזרחים פלסטינים יצאו להפגין, כאשר גם גזרת שכם הייתה שקטה באופן יחסי.

יוביל להסלמה? ארגון הטרור 'גוב האריות' קורא להמשיך ולנסות לפגוע בישראלים
חייל צה"ל נפצע בהפרות סדר בשומרון: הפלסטינים מדווחים על חמישה פצועים

עם זאת, בחווארה הסמוכה היו במהלך סוף השבוע חיכוכים אלימים בין יהודים ופלסטינים. מצד אחד חסימות כבישים וזריקות אבנים לעבר כלי רכב ישראליים שנוסעים בכביש בדרך למקום מגוריהם, שגרמו בין השאר לפציעה באורח קל של ילדה ישראלית, ומנגד אלימות קשה של מתנחלים וגרימת נזק לעסקים מקומיים.

גורמים ביטחוניים מזהירים מהמגמה, שעלולה להוביל להתלקחות ולהסלמה ולהגיע עד לפגיעה בנפש. בינתיים מתקשים גופי הביטחון לאכוף את הסדר במקום.

מאז הפיגוע בשועפט לפני שבוע, שבו נהרגה הלוחמת נועה לזר ונפצע קשה דוד מורל, המחבל, שהצליח להימלט, זוכה לתשבוחות רבות באתרי חדשות פלסטיניים. בסוף השבוע פורסם סרטון שבו נראים צעירים משועפט, שגילחו את ראשם כדי להקשות על תפיסת המחבל שביצע את הפיגוע במעבר, ושברח לתוך השכונה. המחבל עודאי תמימי הוא גלוח ראש. באתרים מקומיים וברשת טיקטוק התפרסמו גם סרטונים הכוללים שירי הלל לתמימי, שככל הידוע פעל על דעת עצמו, ואינו מוכר כמי ששייך לארגון כלשהו.

פיגוע הירי במחסום שועפט בירושלים (צילום: פלאש 90)
פיגוע הירי במחסום שועפט בירושלים (צילום: פלאש 90)

זאת ועוד, הרשת החברתית טיקטוק חסמה ביום שישי את החיפוש אחר חוליית הטרור "גוב האריות". בחיפוש עולה מודעה כי תוכן החשבון "הפר את הנחיות הרשת החברתית" ועל כן נחסם. החוליה לקחה אחריות על כמה פיגועים קטלניים באזור שכם, בהם גם פיגוע הירי שבו נהרג לוחם גבעתי עידו ברוך בן ה־21 סמוך לשבי שומרון. החוליה מתבססת על הרשתות החברתיות להפצת עמדותיה, והרבתה להעלות סרטונים של מחבלים.