לרגל חג הסוכות: שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (ראשון) בגוש עציון, והתארח בסוכת השלום של ראש מועצת אפרת עודד רביבי, יחד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר, עוזר שר הביטחון להתיישבות אבי אלימלך ומפקד אוגדת איו״ש תא״ל אבי בלוט. בהמשך ביקר שר הביטחון במעבר בית״ר, שם נפגש עם המפקדים והלוחמים, והבהיר כי הפעילות נגד הטרור תורחב בהתאם לצורך.

"יש להציב גבולות ברורים": אירוע בחירות של גנץ בוטל עקב פניית עוצמה יהודית
גנץ נגד עופר כסיף: "בגלל עמדות כאלו, המשותפת לא תהיה חלק משום ממשלה"

״סיימתי ביקור וסיור בגוש עציון שהחל בסוכת השלום באפרת, יוזמה ברוכה של ראש המועצה עודד רביבי, שמסמלת את היהדות שלנו שמבוססת על שכנות והידברות, ועל קשר טוב עם כוחות הביטחון", מסר גנץ.

עוד הוא הוסיף כי "החובה שלנו היא לאפשר ביטחון ולמגר את האיומים. אנחנו מחויבים לכך. לאחר מכן ביקרתי את הכוחות במעבר בית"ר שעומדים על המשמר. אנחנו נמשיך בפעילות מול הטרור ונרחיב אותה ככל שיידרש ובכל האמצעים – התקפיים, הגנתיים, מדיניים ואזרחיים".

הוא התייחס גם לגיבוי ללוחמים בשטח: "ערב החג, אני מבקש בשמכם להביע הערכה למפקדים, לחיילים, לשוטרים שעומדים על המשמר. אנחנו עומדים מאחוריכם ונותנים לכם את הגיבוי המלא לפעול ולנטרל כל איום. כל עם ישראל מאחוריכם. אני מאחל לכל בית ישראל חג שמח ושקט".

שר הביטחון בני גנץ (צילום: דוברות מועצה מקומית אפרת)
שר הביטחון בני גנץ (צילום: דוברות מועצה מקומית אפרת)

ביקורו של שר הביטחון מגיע על רקע ההסלמה האחרונה לה אנו עדים, הן בירושלים והן ברחבי יהודה ושומרון.  בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים גנץ מוקדם יותר היום, הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של גורמי הטרור, פעילי הארגון, במרחב העיר שכם.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, מסר בתגובה: ״מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. ידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסיה האזרחית בשכם - שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל״.