בצל ההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון והתגברות הפיגועים, ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, הגיע היום (ראשון) למחנה הפליטים בג'נין ונפגש עם פתחי חאזם, אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף בתל אביב. כמו כן, אשתייה גם הגיע לסוכת האבלים שהוקמה לכבודם של המחבלים שנהרגו בחילופי האש עם כוחות צה"ל בג'נין, ביום שישי האחרון

בתוך כך, אשתייה אמר כי "אנחנו יודעים בוודאות שהכיבוש לא רוצה שלום, והכיבוש מממן את מסע הבחירות שלו בדם הפלסטיני מדי יום. הדם הפלסטיני לא זול כדי לממן את קמפיין הבחירות בכיבוש, אבל החיים שלנו בהחלט זולים, כאשר המולדת היא הכותרת. מאז תחילת השנה יותר מ-170 פלסטינים נהרגו, ומספר האסירים הגיע ליותר מ-5,600. העולם הזה צופה לכיוון המלחמה באוקראינה, ולא מסתכל כלל על פלסטין".

אשתייה הוסיף כי "אנו אומרים למשפחות השהידים, אנו צמודים לברית עד סיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית עצמאית וחופש האסירים. וכן, המצפן של המאבק הפלסטיני ימשיך להצביע על ירושלים בירתנו".

כזכור, כוחות ימ״ס, צה"ל, מג״ב ושב"כ פעלו ביום שישי האחרון במחנה הפליטים ג'נין נגד גורמי הטרור באזור. במהלך הפעילות, אירעו חילופי אש בין חמושים פלסטינים לכוחות הביטחון, וחוסלו שלושה מחבלים פלסטינים. בין ההרוגים, עבדאללה אחמד, רופא בתפקידו במשרה מקצועית ברמאללה, שעל פי הערכות, לקח בעבר חלק בירי לעבר הביטחון. על פי דיווחים פלסטינים, לאחר שנורה, נמצא כשהוא רעול פנים וירוי.

שני המחבלים האחרים שנהרגו הם מתן פאיק חוסיין דבאיה, ועבדאללה סעד עבד אל-כרים אל-אחמד, תושבי מחנה הפליטים ג'נין. מזכיר תנועת הפת"ח בג'נין, עטא אבו ארמילה הצהיר כי "עבדאללה אלאחמד (אבו תין), איש התנועה נהרג בעת שנלחם כתף אל כתף עם לוחמי ההתנגדות".