קבוצת הטרור "גוב האריות" שפועלת בשכם שבשומרון דחתה הצעה ישראלית להניח את הנשק ולהסגיר את עצמם לרשות הפלסטינית תמורת חנינה עבורם והתחייבות ישראלית להימנע מלתקוף או לעצור אותם, כך דווח היום (שלישי) בעיתון א-שרק אל אווסט. 

לפי הדיווח גורמים בתל אביב אישרו את קיומה של הצעה כזו, וטענו כי הרשות הפלסטינית עמלה על העברת ההצעה לצעירים לתת את נשקם  ולשהות בכלא של הרשות לתקופה מסוימת בתמורה לחנינה, כשהם מסבירים לנוער כי "הכיבוש נחוש לחסל את פעילותכם, לחסל אתכם אחד אחד... אז תנו לנו להגן עליך מפני העריצות שלו".

דובר הקבוצה אמר כי "ההצעה מצביעה על בורות ישראלית בדוקטרינת ההתנגדות הפלסטינית העממית", והדגיש כי "המוג'הידין ימשיכו להתעמת ולבלבל את הכיבוש".

לפי הדיווח, גורמים ביטחוניים בתל אביב חשפו אמש כי במהלך הערכת המצב הביטחונית שכינס ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד הוחלט להכין תוכנית לחיסול ארגון "גוב האריות", הנושא באחריות לעשרות מבצעים נגד חיילי צבא וכמה מתנחלים. המקורות אישרו כי משתתפי הדיון התלבטו בדרכים הטובות ביותר להתמודד עם קבוצת "גוב האריות" בשכם, ושלחו להם מסר מאיים כי זהותם ידועה. הוחלט להתחיל להפעיל עליהם לחצים כלכליים וחברתיים, כמו החרמת קרקעות ופסול אישורי עבודה בישראל לכל קרוביהם.

גורם פלסטיני אמר כי הצבא ושירותי הביטחון הישראליים מבולבלים מפעילות הקבוצה, שהביאה להתנגדות ושיח פוליטי חדש. הם חושבים שהם כ-30 צעירים בשכם, והאמת היא שהם מונים מאות, אולי אלפי צעירים שהחליטו להשתלט על ענייניהם בידיהם, לכפות אחדות לאומית בשטח על כולם. אלה שמוכנים להיאבק, ולתקוף נגד תוכניות ההתנחלויות והדיכוי, והניסיונות הישראלים לחסל את העניין הפלסטיני ולחסל את התקוות לאופק מדיני.