גל הטרור נמשך: צעיר בן 24 נפצע קל הערב (רביעי) בפיגוע ירי בכניסה למעלה אדומים, סמוך לירושלים. המחבל, עודאי אל-תמימי, נוטרל במקום מירי מאבטחים. גורמים ביטחוניים אישרו כי אל-תמימי, הינו המחבל שביצע את הפיגוע בשועפט, בו נהרגה נועה לזר.

משפחתה של הלוחמת נועה לזר, שנהרגה בפיגוע הירי בשועפאט, מסרה בעקבות מות המחבל עודאי תמימי כי היא מודה לכוחות הביטחון. "תודה על המאמץ הרב שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב, ועם חיסולו נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה", מסרה המשפחה.

תיעוד פיגוע הירי במחסום בכניסה למעלה אדומים (צילום: מצלמות אבטחה)

המחבל הגיע למחסום בכניסה לעיר מעלה אדומים וביצע ירי לעבר המאבטחים שעמדו במחסום. כתוצאה מהירי מאבטח נפצע בידו והמחבל נוטרל על ידי המאבטחים. על גופו של המחבל נמצא רימון, חבלן משטרה הגיע לזירת האירוע.

צוות מד"א שהגיע למקום מצא את הפצוע כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה קלה באצבע בידו. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו אל יחידת הטראומה בבית חולים הדסה עין כרם.

עודאי אל-תמימי, המחבל שביצע את הפיגועים במעלה אדומים ושועפט (צילום: רשתות ערביות)
עודאי אל-תמימי, המחבל שביצע את הפיגועים במעלה אדומים ושועפט (צילום: רשתות ערביות)

ראש הממשלה, יאיר לפיד, התייחס לאירוע הירי ואמר: "מברך את כוחות הביטחון: צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אני מבקש לשבח את המאבטחים שניטרלו את המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע בו נפלה סמל נועה לזר ולאחל רפואה שלמה למאבטח שנפצע. העירנות, המקצועיות והנחישות שלהם, מנעה פגיעה נוספת בחיי אדם. נשים את ידינו על כל המחבלים ושולחיהם, נפעל בכל מקום וזמן שיידרש. נמשיך בהגברת הפעילות ובדריכות, ונשמור על ביטחון אזרחי ישראל.״

גם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, התייחס לאירוע ואמר: "אני משבח את המאבטחים על אומץ ליבם ועל הפעולה הנחושה בנטרול הפיגוע וחיסול המחבל שרצח את סמלת נועה לזר ז״ל. מבקש גם לשלוח איחולי החלמה מהירה למאבטח שנפצע קל. רק ביד קשה נחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

ח"כ איתמר בן גביר התייחס גם כן לפיגוע ומסר: "הפיגוע הערב הוא עוד עדות לכישלון של ממשלת לפיד-גנץ-בר לב: אם הממשלה הכושלת לא היתה מסירה את הסגר מעל מחנה שועפט, המחבל לא יכול היה לצאת ממנו ולצאת לפיגוע נוסף - שבנס לא נגמר בנרצחים נוספים. את המדיניות הכושלת הזו אנו נחליף בעזרת השם בעוד כשבועיים בקלפי".

זירת פיגוע הירי במחסום הכניסה למעלה אדומים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א