מאות רבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צבאיים) ממשיכים לשבות במחאה על מדיניותו של שר הביטחון בני גנץ, שלטענתם ממשיך את הפגיעה בתנאי העסקתם ומסרב לשפר את שכרם. לאחר שיותר ממאה רבש"צים הפגינו שלשום מול ביתו של גנץ בראש העין, החלו אמש רבים מהם להחזיר את נשקיהם לחטיבות המרחביות.

ההסתדרות הלאומית המאגדת את הרבש"צים החלה השבוע בשביתה הכוללת את כל מערך הביטחון בארץ במעל ל־430 יישובים מהצפון עד הדרום, אשר בהם חיים מעל למיליון אזרחים. לטענתם, שכרם הוא זעום לאור העובדה שהיקף העבודה שלהם הוא 24 שעות, שבעה ימים בשבוע. איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי מבית ההסתדרות הלאומית ורבש"צ קיבוץ מעוז חיים, אמר אתמול כי "ביטחונם של מעל למיליון אזרחי מדינת ישראל ביישובים המאוימים ביותר במדינת ישראל נפגע קשות על ידי בני גנץ. לא ניתן שדם אזרחי ישראל יהיה הפקר".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי בהמשך להתייעצות שהתקיימה אצל השר גנץ ולדיון שקיים סגן שר הביטחון אלון שוסטר, המטפל בסוגיית הרבש"צים, הוחלט להאיץ בתהליך הסדרת תנאי ההעסקה שלהם במועצות האזוריות. כל זאת מתוך הבנה של הצורך לספק להם תנאי העסקה ההולמים את תפקידם, באופן הטוב ביותר למול דרישת התפקיד.

על פי התגובה, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל, עדכן כי המשרד נמצא בתהליך משמעותי מול המועצות האזוריות ומשרד הפנים וכי משרד הביטחון נכון להגדיל את תקציב השתתפות המשרד במימון פעילות הרבש״צים תחת המועצות האזוריות, לאור משימתם המבצעית החשובה. לצד זאת, הדגיש השר את הצורך לוודא כי אין כל פגיעה בהיבטים הביטחוניים, לאור השביתה הצפויה, ולספק פתרונות מטעם מערכת הביטחון במקרה הצורך.